Volkswagen Passat B6 iskustva – problemi
Passat B6 iskustva
Passat B6 iskustva – Verovatno najpopularniji porodicni automobil na nasim prostorima upravo je Passat, velicina, kvalitet izrade, potrosnja i dugo poznanstvo sa prethnodnim modelima ucinili su B6 jednim od najpopularnijih polovnjaka, iako on zapravo ima mnogo slabih tacaka.
Problemi sa ubrizgavanjem, 2.0 pumpa dizna motori koji su komplikovaniji i losije izradjeni, problemi sa uljnom pumpom, rdjom i elektricnom rucnom samo su neki od problema koji su cesto pogadjali njegove vlasnike. U nastavku teksta procitajte vise.
Eksterijer – iskustva Passat B6
Spoljasnja silueta ovog vozila moze se pronaci u dve izvedbe, kao limuzina i kao karavan. Svakako je jednako popularan na nasim prostorima, i kao lepa limuzina i kao koristan karavan zbog svog enormnog prostora. Cak je dobio taj naziv pijacarski ili lubenicarski automobil, jer upravo dosta ljudi ga koristi i u svrhe prevoza svojih proizvoda, stvari i opreme.
Sto se tice problema sa spoljasnjosti automobila, tu se cesto pojavljuje rdja na rubovima, na pragovima, ali i veoma cesto na gepek vratima. Nemacki metal tih godina je izgleda sadrzao velike kolicine recikliranog materijala ili su hteli da ustede, ali se moze videti i na mnogim drugim nemackim automobila iz tog doba da se pojavljuju ovakve stvari.
Takodje rubovi i pocetci pragova su kriticni, zbog izolacionog materijala koje je VW stavljao u potkrila, gde se voznjom po mokrom asfaltu skuplja voda, a kada se na to doda prljavstina, sve to postaje prava nocna mora koja se tesko susi i zadrzava mnogo vlage.
Mnogi delovi u inostranstvu, poput zapada Nemacke, Belgija, Holandija i severnije Danska, imaju mnogo kisnih dana i dosta se soli baca. Samim tim vozila iz ovih krajeva su svakako vise izlozena pojavi rdje.
Električna ručna je predstavljala velik problem kod prvih Passata do 2008 godišta. Voda je dolazila do motorića koji povlače sajle i oni bi zapekli.
Drugi velik problem kod ručne jeste upravljački modul električne ručne koji bi znao iz čista mira da pomeša signale i da sam povlači ili spušta ručnu, znao bi da daje razne greške na instrument tabli i da vam vozilo ostane zarobljeno. Zamenski moduli postoje i rešavaju problem.
Osim toga, u Passatu B6 se cesto desava da brava odnosno vrata suvozaca i vozaca, ne zele da se otvore sa spoljne strane. Problem se cesto nalazio u zici koja povlaci bravicu. Olabavi se, pa se ne vraca na svoje mesto ili ne povlaci bravicu dovoljno.
Ponekad bi resenje bilo da se vrata zalupe jako, tada se metalna zica vrati na svoje mesto. U vecini slucajeva ipak dolazi do vece intervencije.
Enterijer – Passat B6 iskustva
Unutrasnjost Passata je zaista kvalitetno odradjena, ali u velikom broju slucajeva siromasna. Znamo da na balkanu najblje prolazi Highline model, ali verujte da je njih veoma malo u odnosu na broj verzija sa losije opremljenom kabinom.
Svi dugmici su kvalitetno izradjeni, komande su jasne, pa ce se svako snaci vrlo lako. Zbog svojih dobrih karakteristika, cesto su pogodni za vracanje kilometraze bez mogucnosti da se primeti jer se jako slabo haba.
Sedista u zavisnosti od opreme mogu biti veoma mekana i udobna ili vise sportski naglasena i sa vecom potporom u krivinama. Svakako da je izbor na vama.
Trebalo bi pripaziti na plastike na podizačima, volanu i radio uređaju mogu prve da pokažu znake habanja i starosti.
Menjači – Passat B6 problemi i mane
Passat B6 je kao velika limuzina koja je 2005 godine izašla donela sasvim novu vrstu menjača – DSG
DSG se prvi put pojavljuje u Passatu baš u modelu B6, iako je automatik pre bio prisutan, u pitanju su bili klasični automatski menjači.
DSG je menjač vrlo slične konstrukcije kao manuelni menjač, gde komandu pedale kvačila preuzima mehatronički sklop. Poboljšanje u odnosu na robotizovani manuelni menjač koji je do tada postojao i bio dosta spor, jeste tehnološka inovacija gde se koriste dva kvačila, jedno za parne brzine, a drugo za neparne, što ubrzava promene brzina.
U Passatu B6 je ugrađivana varijanta DSG DQ250 što predstavlja 6 stepeni menjač sa mokrim kvačilom i maksimalnim obrtnim momentom do 400Nm.
Ovo je upravo jedna od pouzdanijih verzija DSG menjača, gde većina problema dolazi zbog lošeg održavanja i ne menjanja ulja na vreme.
Ono što predstavlja olakšanje, jeste to što se verzija menjača DQ250 proizvodi i narednih 15tak godina i delove je lako pronaći
Manuelni menjači u Passatu B6 čine zaista vrlo precizni i dugotrajni 5 i 6 stepeni menjači, gde zaista teško možete pogrešiti. Cene održavanja su na nivou konkurencije i kvarovi se javljaju tek na vrlo velikim kilometražama.
Motori – Passat B6 iskustva
Paleta motora kod Passata je siroka, benzin, dizel, pa cak je i CNG zastupljen. Problem sa motorima se cesto znao desavati na ovoj generaciji Passata, zato je bitno izabrati pravi za vase potrebe. Ali i prevencija problema moze da vas spase velikih muka.
Benzin 1.4 TSI | Problemi sa pucanjem bloka i glave motora Problemi sa pucanjem lanca Problemi sa ubrizgavanjem | U slucaju kilometraze <100k km ovo moze biti dobra kupovina |
Benzin 1.6 MPI | Problemi sa ubrizgavanjem, trzanjem i nemirnim radom. Potrosnja ulja | Motor je zaista jednostavan i dobar, obicnim pregledom moze se probrati dobar model. Dobro trpi TNG. |
Benzin 1.6 FSI | Problemi sa ubrizgavanjem i potrosnjom ulja Motor je na lanac i zahteva kvalitetno ulje i redovnu zamenu. | Direktno ubrizganje stvara vise problema nego kod 1.6 MPI, zahteva kvalitetno gorivo i ulje, potrosnja u ovoj karoseriji je nesto veca od ocekivanog |
Benzin 2.0 TFSI | Problemi sa ubrizgavanje, trzanjem nemirnim radom. Dosta povecana potrosnja ulja Komplikovan za odrazavanje | Najcesce su modeli presli velike kilometraze i zahtevaju dobro i skupo odrzavanje |
Benzin 3.2 V6 FSI | Curenje ulja na poklopcu ventila i kucistu filtera ulja jer dolaze bez dihtunga – moze se nakandno postaviti Lanac i zatezac lanca na vecim kilometrazama Stvaranje garezi na ventilima | Performantan motor sa prelepim zvukom Zahteva kvalitetno gorivo i ulje Zbog svoje konstrukcije u V rasporedu neke popravke su lakse za izvesti, a neke ipak teze nego na rednom motoru |
Dizel 1.6 TDI CR | Problem sa hladnjakom EGRa Česta regeneracija DPFa DSG uparen sa ovim motorom ima suvo kvacilo i cesce kvarove | Dobar motor koji zadovoljava prosecnog vozaca, ipak premali za ovu karoseriju Odrzavanje i potrosnja slicni kao na 2.0 dok mu manjka snage |
Dizel 1.9 TDI PD | Elektronski EGR se cesto prlja Neke oznake motora imaju problema sapucanjem klipnjace | Najbolji izbor od PD motora za ovaj model Nema problema sa uljnom pumpom |
Dizel 2.0 TDI PD | Problemi sa EGRom Problemi sa DPFom Problemi sa balanserom i uljnom pumpom Model sa 170ks ima problem sa diznama i ubrizgavanjem | Motor koji zahteva inicijalno dosta veliko ulaganje, da bi se sredile njegove boljke Definitivno izbegavati model sa 170ks |
Dizel 2.0 TDI CR | Commonrail sistem znatno bolji od PD I dalje ima problema sa DPF i EGRom Moze imati problema sa uljnom pumpom neki modeli imaju 77mm, a neki 100mm osovinu za uljnu pumpu | Moze biti i dobar i los, po broju sasije u ovlascenom servisu pogledati koju vrstu osovine za uljnu pumpu ima Servisna istorija veoma bitna |
Ukoliko vam je ipak Passat preveliko vozilo, savetujemo vam da procitate tekst o Golfu 5, mozda ce vam on vise odgovarati.
To mozete uciniti klikom na ovaj link: Volkswagen Golf 5 iskustva
Za vise informacija procitajte wikipediu koja je dobro obradila ovaj model: Volkswagen Passat B6 Wikipedia