Automobili

Volkswagen Passat B6 iskustva – problemi

Passat B6 iskustva

Passat B6 iskustva – Verovatno najpopularniji porodicni automobil na nasim prostorima upravo je Passat, velicina, kvalitet izrade, potrosnja i dugo poznanstvo sa prethnodnim modelima ucinili su B6 jednim od najpopularnijih polovnjaka, iako on zapravo ima mnogo slabih tacaka.

Problemi sa ubrizgavanjem, 2.0 pumpa dizna motori koji su komplikovaniji i losije izradjeni, problemi sa uljnom pumpom, rdjom i elektricnom rucnom samo su neki od problema koji su cesto pogadjali njegove vlasnike. U nastavku teksta procitajte vise.

Eksterijer – iskustva Passat B6

Spoljasnja silueta ovog vozila moze se pronaci u dve izvedbe, kao limuzina i kao karavan. Svakako je jednako popularan na nasim prostorima, i kao lepa limuzina i kao koristan karavan zbog svog enormnog prostora. Cak je dobio taj naziv pijacarski ili lubenicarski automobil, jer upravo dosta ljudi ga koristi i u svrhe prevoza svojih proizvoda, stvari i opreme.

Sto se tice problema sa spoljasnjosti automobila, tu se cesto pojavljuje rdja na rubovima, na pragovima, ali i veoma cesto na gepek vratima. Nemacki metal tih godina je izgleda sadrzao velike kolicine recikliranog materijala ili su hteli da ustede, ali se moze videti i na mnogim drugim nemackim automobila iz tog doba da se pojavljuju ovakve stvari.

Takodje rubovi i pocetci pragova su kriticni, zbog izolacionog materijala koje je VW stavljao u potkrila, gde se voznjom po mokrom asfaltu skuplja voda, a kada se na to doda prljavstina, sve to postaje prava nocna mora koja se tesko susi i zadrzava mnogo vlage.

Mnogi delovi u inostranstvu, poput zapada Nemacke, Belgija, Holandija i severnije Danska, imaju mnogo kisnih dana i dosta se soli baca. Samim tim vozila iz ovih krajeva su svakako vise izlozena pojavi rdje.

Električna ručna je predstavljala velik problem kod prvih Passata do 2008 godišta. Voda je dolazila do motorića koji povlače sajle i oni bi zapekli.
Drugi velik problem kod ručne jeste upravljački modul električne ručne koji bi znao iz čista mira da pomeša signale i da sam povlači ili spušta ručnu, znao bi da daje razne greške na instrument tabli i da vam vozilo ostane zarobljeno. Zamenski moduli postoje i rešavaju problem.

Osim toga, u Passatu B6 se cesto desava da brava odnosno vrata suvozaca i vozaca, ne zele da se otvore sa spoljne strane. Problem se cesto nalazio u zici koja povlaci bravicu. Olabavi se, pa se ne vraca na svoje mesto ili ne povlaci bravicu dovoljno.
Ponekad bi resenje bilo da se vrata zalupe jako, tada se metalna zica vrati na svoje mesto. U vecini slucajeva ipak dolazi do vece intervencije.

Passat B6 iskustva eksterijer
Vauxford, CC BY-SA 4.0 https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0, via Wikiedia Commons

Enterijer – Passat B6 iskustva

Unutrasnjost Passata je zaista kvalitetno odradjena, ali u velikom broju slucajeva siromasna. Znamo da na balkanu najblje prolazi Highline model, ali verujte da je njih veoma malo u odnosu na broj verzija sa losije opremljenom kabinom.

Svi dugmici su kvalitetno izradjeni, komande su jasne, pa ce se svako snaci vrlo lako. Zbog svojih dobrih karakteristika, cesto su pogodni za vracanje kilometraze bez mogucnosti da se primeti jer se jako slabo haba.

Sedista u zavisnosti od opreme mogu biti veoma mekana i udobna ili vise sportski naglasena i sa vecom potporom u krivinama. Svakako da je izbor na vama.

Trebalo bi pripaziti na plastike na podizačima, volanu i radio uređaju mogu prve da pokažu znake habanja i starosti.

Passat B6 iskustva enterijer
Thomas doerfer, CC BY 3.0 https://creativecommons.org/licenses/by/3.0, via Wikimedia Commons

Menjači – Passat B6 problemi i mane

Passat B6 je kao velika limuzina koja je 2005 godine izašla donela sasvim novu vrstu menjača – DSG

DSG se prvi put pojavljuje u Passatu baš u modelu B6, iako je automatik pre bio prisutan, u pitanju su bili klasični automatski menjači.
DSG je menjač vrlo slične konstrukcije kao manuelni menjač, gde komandu pedale kvačila preuzima mehatronički sklop. Poboljšanje u odnosu na robotizovani manuelni menjač koji je do tada postojao i bio dosta spor, jeste tehnološka inovacija gde se koriste dva kvačila, jedno za parne brzine, a drugo za neparne, što ubrzava promene brzina.

U Passatu B6 je ugrađivana varijanta DSG DQ250 što predstavlja 6 stepeni menjač sa mokrim kvačilom i maksimalnim obrtnim momentom do 400Nm.

Ovo je upravo jedna od pouzdanijih verzija DSG menjača, gde većina problema dolazi zbog lošeg održavanja i ne menjanja ulja na vreme.
Ono što predstavlja olakšanje, jeste to što se verzija menjača DQ250 proizvodi i narednih 15tak godina i delove je lako pronaći

Manuelni menjači u Passatu B6 čine zaista vrlo precizni i dugotrajni 5 i 6 stepeni menjači, gde zaista teško možete pogrešiti. Cene održavanja su na nivou konkurencije i kvarovi se javljaju tek na vrlo velikim kilometražama.

Motori – Passat B6 iskustva

Paleta motora kod Passata je siroka, benzin, dizel, pa cak je i CNG zastupljen. Problem sa motorima se cesto znao desavati na ovoj generaciji Passata, zato je bitno izabrati pravi za vase potrebe. Ali i prevencija problema moze da vas spase velikih muka.

Benzin 1.4 TSIProblemi sa pucanjem bloka i glave motora
Problemi sa pucanjem lanca
Problemi sa ubrizgavanjem
U slucaju kilometraze <100k km
ovo moze biti dobra kupovina
Benzin 1.6 MPIProblemi sa ubrizgavanjem, trzanjem i
nemirnim radom. Potrosnja ulja
Motor je zaista jednostavan i dobar,
obicnim pregledom moze se probrati
dobar model. Dobro trpi TNG.
Benzin 1.6 FSIProblemi sa ubrizgavanjem i potrosnjom ulja
Motor je na lanac i zahteva kvalitetno ulje
i redovnu zamenu.
Direktno ubrizganje stvara vise problema
nego kod 1.6 MPI, zahteva kvalitetno
gorivo i ulje, potrosnja u ovoj karoseriji
je nesto veca od ocekivanog
Benzin 2.0 TFSIProblemi sa ubrizgavanje, trzanjem
nemirnim radom.
Dosta povecana potrosnja ulja
Komplikovan za odrazavanje
Najcesce su modeli presli velike
kilometraze i zahtevaju dobro i
skupo odrzavanje
Benzin 3.2
V6 FSI
Curenje ulja na poklopcu ventila i
kucistu filtera ulja jer dolaze bez
dihtunga – moze se nakandno postaviti
Lanac i zatezac lanca na vecim kilometrazama
Stvaranje garezi na ventilima
Performantan motor sa prelepim zvukom
Zahteva kvalitetno gorivo i ulje
Zbog svoje konstrukcije u V rasporedu
neke popravke su lakse za izvesti, a neke
ipak teze nego na rednom motoru
Dizel 1.6 TDI CRProblem sa hladnjakom EGRa
Česta regeneracija DPFa
DSG uparen sa ovim motorom
ima suvo kvacilo i cesce kvarove
Dobar motor koji zadovoljava prosecnog
vozaca, ipak premali za ovu karoseriju
Odrzavanje i potrosnja slicni kao na 2.0
dok mu manjka snage
Dizel 1.9 TDI PDElektronski EGR se cesto prlja
Neke oznake motora imaju
problema sapucanjem klipnjace
Najbolji izbor od PD motora za ovaj model
Nema problema sa uljnom pumpom
Dizel 2.0 TDI PDProblemi sa EGRom
Problemi sa DPFom
Problemi sa balanserom i uljnom pumpom
Model sa 170ks ima problem
sa diznama i ubrizgavanjem
Motor koji zahteva inicijalno dosta veliko
ulaganje, da bi se sredile njegove boljke
Definitivno izbegavati model sa 170ks
Dizel 2.0 TDI CR Commonrail sistem znatno bolji od PD
I dalje ima problema sa DPF i EGRom
Moze imati problema sa uljnom pumpom
neki modeli imaju 77mm, a neki 100mm
osovinu za uljnu pumpu
Moze biti i dobar i los, po broju sasije
u ovlascenom servisu pogledati koju
vrstu osovine za uljnu pumpu ima
Servisna istorija veoma bitna
Passat B6 iskustva – motori

Ukoliko vam je ipak Passat preveliko vozilo, savetujemo vam da procitate tekst o Golfu 5, mozda ce vam on vise odgovarati.
To mozete uciniti klikom na ovaj link: Volkswagen Golf 5 iskustva

Za vise informacija procitajte wikipediu koja je dobro obradila ovaj model: Volkswagen Passat B6 Wikipedia

Sloba

Moje ime je Slobodan. U slobodno vreme volim da provodim vreme tragajuci za zanimljivostima iz automobilskog sveta.