AutomobiliMehanika

Volkswagen Golf 5 iskustva i savet za kupovinu polovnjaka

Kakav je Golf 5 kao polovnjak?

Golf 5 iskustva i savet za kupovinu:

Golf 5 ili V je definitivno najpopularniji predstavnik hečbek segmenta. Predstavljen je u oktobru 2003 godine i imao je veoma nezahvalan zadatak da nakon veoma uspesnog Golfa 4 nastavi u dobrom pravcu.

Velikim izborom motorizacije, menjaca, pogona kao i karoserijskih oblika, privlacio je velik deo kupaca.
Proveren kvalitet prethodnika, automobil na glasu, koji je i dan danas kod nas tražen.

Kako je ovaj automobil ostario, koji je pravi model za izabrati, kakva mu je potrošnja, održavanje i stvari na koje treba obratiti pažnju, moćićete pročitati u nastavku teksta.

Eksterijer – Golf 5 iskustva

U samoj spoljasnosti ovog vozila morate obratiti paznju na par sitnica

Iako je dosta kvalitetno urađen može imati sledeće probleme

  • Problemi sa rđom oko vrata, rubova i gepeka
  • Problemi sa zadnjom svetlosnom grupom – kondenz i crkvanje LED elemenata
  • Znak pozadi koji služi za otvaranje gepeka – problem sa oprugom u znaku
  • Treće stop svetlo – veoma teško za zamenu
  • Loše dihtovanje vrata i ulazak vode u unutrašnjost vozila

Pored svega toga, obratite pažnju na branike, mnogi automobili znaju biti prepakovani posle udesa i da im se ugrade branici sa sportskih verzija.

Enterijer – Golf 5 iskustva

Iako važi za jedno kvalitetno vozilo, svojim dizajnom i kvalitetom unutrašnjih materijala je veoma loše prošao u odnosu na svoju konkurenciju poput Astre H.

Neki od problema koji muče ovaj model su:

  • Grebanje farbe na prekidaču svetala, prekidaču za podizanje prozora
  • Guljenje dugmića na radio uređaju i centralnoj konzoli
  • Škrta oprema u većini modela – jako skupe nadoplate za navigaciju i automatsku klimu

Motorizacija – Golf 5 iskustva

Golf 5 je imao pregršt motora na raspolaganju, od 1.4 do 3.2 litarskog benzinca i popularnih 1.9 i 2.0 dizela.

Motorizacija u Golfu 5 se pokazala zaista kao pravo čudnovat izbor, jer pored pregršt motora, većina njih je za izbegavanje.

Najtoplije preporuke možete imati samo za 1.9 TDI motore i 1.6 i 1.4 MPI dok su svi ostali motori dobro poznati našim majstorima.

Problemi kod 2.0 TDI 140ks motora:

  • Pucanje glave motora – gubi rashladnu tečnost
  • Hladnjak EGRa – gubi rashladnu tečnost
  • Nekvalitetna creva od turbine do interkulera – gubi pritisak, pucaju
  • Loš turbo punjač – veoma glasan i piskav zvuk većina motora ispušta
  • Začepljenje EGRa i DPFa
  • Softver koji lažira emisiju izduvnih gasova

Problemi kod 2.0 TDI 170ks motora:

  • Jači motor sa Piezo diznama – loše dizne, fabrički opoziv zbog njih
  • Problem sa DPF-om i EGR-om – velike kilometraže, loše ulje, dugi intervali zamene
  • Klapne u usisnoj grani – velike kilometraže
  • Nemiran rad u leru – dizne, EGR,

Problemi kod 2.0 TFSI motora:

  • Potrošnja ulja – standardno iz fabrike znaju da troše ulje, a motori sa većom kilometražom veoma izraženo
  • Pumpa visokog pritiska – problem u klipu u pumpi
  • Rasteretni ventil turbine – kod chip tuninga ne moze da izdrzi povecan pritisak, cak i na fabrickoj mapi zna da pravi probleme
  • Naslage gareži na usisnim ventilima – EGR, loša turbina
  • PCV ventil, iberlauf, uljne pare – Ventil koji služi da uljne pare skupi i vrati na ponovno sagorevanje

Problem kod FSI motora 1.6, 2.0:

  • Problem sa diznama – direktno ubrizgavanje, loš kvalitet goriva, motori mnogo prešli
  • Potrošnja ulja
  • Velika potrošnja goriva – benzinac sa direktnim ubrizgavanjem nije najekonomičniji automobil
  • Skupa ugradnja TNG uređaja – direktno ubrizgavanje zahteva komplikovaniji TNG sistem

Menjači i pogon

U ovom modelu golfa se zaista nalaze fantastični manuelni menjači, njihov najveći problem jesu prevelika kilometraža koja je kod nas u 99% vraćena.

Bauk zvani plivajući zamajac je u fabričkoj ugradnji znao da potraje preko 350 hiljada kilometara.

I kod DSG menjača postoji plivajući zamajac, takođe i dosta skup kvar mehatronike ili potrošnja lamele jer je on zapravo sličan manuelnom menjaču.
Ali užitak koji on pruža u vožnji i brzinu promena prenosa zaista je vrhunski doživljaj.

Najbitnije je prethodno održavanje i zamena ulja u menjaču na 60.000 km.

Varijanta sa pogonom na sva 4 točka, popularno nazvana 4motion zahteva takođe promenu ulja i redovno održavanje da bi funkcionisala kako treba.
Ukoliko vam zaista jeste potreban ovakav pogon, obratite pažnju na prethodno održavanje jer možete imati skupe kvarove.

Mehanika i podvozje

Zaista podvozje ovog vozila je dobro, treba obratiti pažnju na rđu i na stanje amortizera i opruga. Osim toga veoma jednostavan sistem koji zahteva veoma jeftino i jednostavno održavanje.

Kvarovi koji mogu nastati su zaista pretežno kod automobila sa velikom kilometražom i koji nisu održavani kako treba, kao i kod svih ostalih modela.

Potrošnja i preporuka za izbor

Najbolji izbor prilikom kupovine ovog vozila jeste 1.9 TDI motor sa manuelnim menjačem, njegova prosečna potrošnja iznosi oko 5.5 litara.

Kod dizelskih 2.0 motora viđaćete prosečnu potrošnju od 6+ litara zavisno od stila vožnje i snage automobila.

Benzinci su takođe solidni potrošači i vlasnici se većinom opredele za ugradnju TNG uređaja u snažnije modele.

1.4 MPI očekujte između 6-7 litara, kod 1.6 MPI motora oko 7 litara, dok FSI motori idu od 7-9 litara.
TFSI i TSI motori su u proseku veoma blizu ili preko 10 litara.

Sloba

Moje ime je Slobodan. U slobodno vreme volim da provodim vreme tragajuci za zanimljivostima iz automobilskog sveta.