Audi A4 B7 iskustva, problemi i savet za kupovinu
Audi A4 B7 iskustva vozaca
Audi A4 B7 iskustva je tekst kojim cu se bazirati na probleme i savet za kupovinu ovog polovnog vozila, misljenje je subjektivno i proizilazi iz visegodisnjeg iskustva rada na autoelektronici vozila, iskustvima poznanika i kolega majstora. Neke od informacija ovde procitanih ne moraju nužno biti 100% tačne i variraju od slučaja do slučaja.

Audi A4 B7 je predstavljen krajem 2004 godine kao naslednik legendarne A4 B6 koja je stekla slavu po vrlo kvalitetnoj izradi, dobrim motorima i dugotrajnoscu sto je san svakog coveka koji zivi na balkanu.
Njegov izgled se u odnosu na B6 nije mnogo izmenio, dobio je blage korekcije linija, malo napredniju sisteme, ali osnova ovog vozila je svakako prethodni model.
A4 B7 bismo mogli smatrati kao facelift modela B6, gde je uspeo da ispuni prazninu do sledece generacije, sto se moze videti po svom vrlo kratkom zivotnom veku od samo 4 godine, jer je vec 2008 B8 izasao i zamenio ovaj model. Svakako ovaj model mozemo smatrati prelaznim, ali sve cesce se vidja na nasim ulicama te mu moramo dati malo paznje.
Audi A4 B7 iskustva – unutrasnjost

A4 B7 ima vrlo skladan enterijer, vrlo slican A4 B6 sa sitnim detaljima i izmenama koje samo vrsni poznavaci Audija mogu primetiti.
Treba obratiti paznju na centralni displej i proveriti da li njegovo osvetljenje radi dobro, da li su svi brojevi citki, jasni, da nema mrtvih pixela. Najvise ovih mana mozete primetiti po jakom suncanom danu, kada se sve dobro ugreje.
Dugmici na centralnoj konzoli u predelu klima uredjaja i radio uredjaja znaju da se izgrebu usled rukovanja ovim uredjajima sa ostrim noktima, predmetima i ne vodjenja racuna o plastici. Generalno su mozda natpisi malkice losijeg kvaliteta pa ih je zub vremena naceo.
Velik je izbor sedista u A4 B7 te i mogucnost nadogradnje ukoliko vam se bazicna sedista ne svidjaju, oprema u unutrasnjosti moze biti od vrlo siromasne do vrlo bogate, te je izbor na vama sta vam se dopada.
Kod klima uredjaja sa dve zone, proveriti da li obe zone duvaju toplo/hladno kada se podesi ista temperatura ili duvaju razlicito.
Prikaz spoljne temperature ponekad zna da pobrljavi, te bi trebalo proveriti senzor spoljne temperature, takodje i instalaciju i sam konektor senzora da li je oksidirao.
Audi A4 B7 iskustva – spoljasnjost
A4 B7 zaista nema prevelikih mana sto se tice spoljanosti vozila, ukoliko je vozilo odrzavano, vodjeno racuna o njemu i nije bilo u rukama nemarnih ljudi. Ovaj auto i posle mnogo godina moze da izgleda lepo i na njemu sve treba da bude cakum pakum.
Svakako bih prilikom kupovine proverio ispravnost svih brava i vrata, te sibera ukoliko ga ima.
Audi A4 B7 iskustva – motori
U Audiju A4 B7 pojedini motori su izbaceni, da bi se napravilo mesta za modernizaciju, nove motore sa vise snage, obrtnog momenta i manjom potrosnjom. Za razliku od VW modela kod Audija je vecina motora postavljena uzduzno i pomerena iznad tockova da bi se dobilo na stabilnosti i udobnosti.
Benzinski motori
Kod benzinskih motora zaista postoji sirok izbor, te motori od 1.6 do 3.2 litre, ne racunajuci vece kubikaze koji se nalaze u modelima S4 i RS4
1.6 MPi motor je svakako od motora za preporuku za ljude koji ne zure nigde, nemaju zelju za performansama i zele da ih vozilo sluzi, uz niske cene odrzavanja i ne tako nisku potrosnju. Ovo mozemo nazvati jednim motorim starije generacije, koji ce potrositi malko vise goriva, biti malo jeftiniji za odrzavanje i necete dobiti pravi utisak o ovome vozilu u pogledu performansi.
1.8 Turbo je svakako legenda benzinskih motora u Audiju, uz male modifikacije dostize visoke brojke u svetu tuninga, u pogledu standardne varijante, ovaj motor kao polovnjak moze biti macka u dzaku. Ide zaista dobro, potrosnja mu je na zadovoljavajucem nivou u rangu slabijeg 1.6 benzinca.
Glavni problem 1.8 Turbo motora je potrosnja ulja, kao i kod svih benzinskih motora koji su izvijani, sa neredovnim zamenama ulja dolazi do naslaga u sistemu, te mozete ocikavati da su brisajuce karike zarpljane, sito uljne pumpe puno mulja zbog i toga nema dobar pritisak ulja.
Ono na cega isto treba obratiti paznju kod ovog motora i zbog cega mozete pomisliti da je on zapravo los, to su upravo bobine, dobra struja presudna je za ispravan rad ovog agregata te nemojte stedeti na svecicama i bobinama. Menjajte ih redovno i uzimajte kvalitetne delove.
2.0 obican benzin – Agregat koji ne zadovoljava svojom snagom, dok potrosnjom mislite da vozite dosta jacu masinu.
Uzgred ima problem sa kucistem termostata i termostatom i treba pratiti temperaturu motora prilikom voznje.
Drugi veci problem kod ovog motora je potrosnja ulja, usled loseg odrzavanja i malo losijeg kvaliteta brisajuce karike, staro ulje moze zacepiti brisajucu kariku i da dolazi do ostajanja ulja u cilindru i njegovog sagorevanja.
2.0 TFSI – motori koji su svojim performansama oduseveli svakoga ko je probao, medjutim ovi motori kao polovni su macka u dzaku.
Samim tim treba razmisliti i kupiti samo model koji je dobro odrzavan, ovi motori znaju imati problem sa lancem, zatezacem lanca i prirubnicom/pickupom uljne pumpe. Pored toga ima standardne probleme sa turbom ukoliko je auto vozen jako i takodje ovi modeli imaju i plivajuci zamajac.
Jace modele necemo pokrivati ovog puta jer smatram da su vrlo retki i verovatno zasluzuju svoju posebnu objavu, u nastavku slede dizel motori.
DIZEL MOTORI
1.9 TDI PD – legenda koja se dokazala u prethodnim generacijama, defitnitivno je ovde jedan od boljih dizel agregata, najveci problem mu predstavljaju
EGR koji katkad zna da zaglavi u cudnom polozaju i da imate lose performanse ili problem sa paljenjem. Takodje modeli koji poseduju DPF su manje dugotrajni od modela koji nemaju DPF.
Standardna boljka jeste protokomer, zbog kojeg cesto zna da dimi, lose ide i imate veliku potrosnju, zamenski protokomer treba biti dobrog kvaliteta.
1.9 nema problem sa uljnom pumpom i balanserom uljne pumpe, jer upravo ovaj motor nema balanser i pogoni se direktno preko zupcanika.
2.0TDI PD 8v – Najtrazeniji motor pored 1.9 TDI jeste varijanta sa 8v, nisu imali problema sa pucanjem glava kao modeli sa 16v, ubrizgavanje je Bosch i relativno je verzija koja uz odrzavanje moze biti bez problema, i dalje su prisutne sve standardne dizel boljke i pritom ima balanser na uljnoj pumpi. Kasne 2007 godine su dobili vecu osovinicu uljne pumpe od 100mm, za razliku od prethodnih 77mm.
2.0 TDI 16v – Motor koji je nekima naneo previse bola i preduboku rupu u dzepu, dok ga drugi hvale i kazu da su se navozali bez problema. Tabor je podeljen, a moje je iskustvo da je motor svakako problematican, sto zbog pucanja glave u ranim verzijama, dok nije dosla B i C revizija glave negde 2006 godine.
Standardna boljka sa osovinicom uljne pumpe, diznama na varijanti sa Siemens ubrizgavanjem od 170ks, gde su se dizne menjale cak i po opozivu fabrike.
Kod ovih modela je moguce zameniti ubrizgavanje i preci na Bosch sistem. Pogledajte snimak gde majstor menja Siemens na Bosch ubrizgavanje.
I varijanta sa 140ks i 170ks su bile veoma zastupljene, te je nemoguce izabrati svaki deo opreme i izgled automobila, a da se izbegnu ovi motori. Svakako cenovno gledajuci, popravke mogu da idu i do 30-40% cene automobila, sto je zaista mnogo.
2.5 TDI – V6 motor koji je isao svega 2004 i 2005 godine, ovo je starija varijanta motora koji ima takozvanu Bos pumpu, nije Common Rail, standardno je da ovaj motor ima vec mnogo kilometara iza sebe, jer retko ga je ko kupio da bi ga cuvao u garazi. Cesti su problemi sa bregastim osovinama, dolazi do ostecenja i pucanja zbog nedostatka pritiska ulja u gornjem delu motora, delimicno greskom inzinjera tokom projektovanja, a drugi deo doprinosi lose odrzavanje. Bolja je varijanta ici na 2.7 i 3.0 TDI V6 motore sa direktnim ubrizgavanjem.
2.7 i 3.0 TDI V6 motori – oba motora imaju Common Rail ubrizgavanje, dosta su rastereceni za svakodnevnu voznju i ukoliku su redovno odrzavani nije problem da predju i preko pola miliona kilometara bez ikakvog kvara.
Cest problem kod ovih motora jeste aktuator turba, ovo je elektronski aktuator koji cesto zbog visokih temperatura u predelu motora i turbo punjaca zna da pocne da brljavi i time turbo ne moze da postigne dovoljan pritisak ili pocne da prepunjava i ubacuje auto u safe mode.
Ljudi su takodje prijavljivali i kvarove na sistemu ubrizgavanja, dizne i pumpa visokog pritiska, najcesce su se manifestovali sa neravnomernim radom u leru tokom hladnog vremena, loseg starta i dima.
Audi A4 B7 iskustva – menjači i prenos

Audi A4 B7 je serijski u skoro svim verzijama dolazio opremljen ručnim menjačem, u verzijama sa 1.9 TDI motorem to je bio 5 brzinski menjač do 2007 godine, pred sam kraj 1.9 TDI je dobio 6 brzinski menjač.
2.0 TDI je od samog početka imao 6 brzinski menjač, čime su ljudi bili više privučeni jer je skoro sva konkurencija već tada imala menjače sa 6 brzina.
3.0 TDI i 2.0 TFSI quattro vezija su imali automatske menjače Tiptronic sa wandlerom odnosno klasične automatske menjače, ovi menjači su vrlo dugotrajni uz servisiranje i ovo bi bio jedini izbor automatskog menjača koji u ovom Audiju dolazi u obzir.
Sve ostale verzije motora imali su takozvani Multritronic automatski menjač.
Multitronic je automatski varijabilni menjač koji je pokretan putem lanca, u nekim verzijama je imao simulirane brzine dok je negde funkcionisao potpuno varijabilno sa održavanjem broja obrtaja tokom ubrzanja.
Multitronic kao menjač je vrlo lepa zamisao, sličan princip kao kod skutera, gde se putem dva vratila konstantno menja prenosni odnos i moguće je ubrzavati zadržavajući isti broj obrtaja motora, što bi u praksi značilo da biste mogli motor držati konstantno u idealnom broju obrtaju.
Ali ovaj slučaj je bio čista teorija i u praksi ovaj menjač je bio vrlo lep za vožnju do početka prvih kvarova, a verujte mi skoro svi menjači su već posle 150 hiljada kilometara imali osetno cupkanje i probleme. Vrlo je velik broj automobila na oglasima sa ovim menjačem i znatno jeftinijih od ručnih menjača, vrlo je neisplativo i rizično uzeti automobil sa ovim menjačem i savetujem izbegavanje.
Audi A4 B7 iskustva – preporuka za kupovinu
Ukoliko bih morao dati savet za kupovinu ovog automobila, to bi bio definitivno 1.9 TDI oznake BKE koji je dolazio bez DPF filtera fabricki.
Za one sa dubljim dzepom i koji zivi u državi gde ne moraju dati celu platu na registraciju vozila, 3.0 TDI je odličan pouzdan agregat koji prelazi pola miliona kilometara kao od šale,a autoput mu je kao rodno mesto.
Sve ostale varijante su po mom skromnom misljenju za izbegavati, jer je neminovno da cete imati neku vrstu problema. Ukoliko vec kupujete gledajte da bude od dugogodisnjeg vlasnika koji je vec odradio neku od problematicnih stvari, izbegavati Multitronic menjac.