Automobili

Audi A6 C6 iskustva i savet za kupovinu

Audi A6 C6 iskustva i savet za kupovinu:

Kakav je Audi A6 kao polovnjak?

Audi A6 kodne oznake C6 je treća po redu generacija A6-ice, predstavljen je 2004 godine i proizvodnja je trajala do sredine 2011 godine, kada je dobio svog naslednika. Karavan verzija je počela sa proizvodnjom u martu 2005 godine.

Automobil koji pripada višem srednjem segmentu, odnosno premium srednjem segmentu, gde se takmiči sa BMW 5 E60 i Mercedesom W211 E klasa. Po mom skromnom mišljenju svi proizvođači su ovih godina hteli da donesu na tržište što bolje automobile po pitanju udobnosti, prefinjenosti i luksuza, smanjenih vibracija i povećanih performansi, te su svi proizvođači imali svoje prednosti i mane
U ovom tekstu ćete moći pronaći mane i prednosti kod Audija A6, na šta da obratite pažnju kada kupujete automobil i iskustva iz majstorskih krugova.

Eksterijer – Audi A6 C6 iskustva

Spoljašnjost ove generacije A6-ice svakako predstavlja spoj elegancije i luksuza, svako ko je gledao film Transporter sa crnim Audijem A8 koji mnogo liči na A6, zapravo u crnoj boji ova A6ica izgleda kao baby transporter.

Dok o lepoti može da se razgovara i tumači na razne načine, ja ću vam pomoći da prilikom kupovine pronađete što bolji i celokupniji primerak.

Problem kod Audija A6 na koji morate obratiti pažnju s obzirom na godine koje nosi iza sebe, jeste rđa koja počinje da se pojavljuje na dnu vrata, rubovima, pragovima i gepek vratima oko štop lampi i oko svetla tablica.
Većina automobila koja dolaze sa severa Evrope imaju više ili manje rđe u zavisnosti od toga jesu li bili garažirani ili ne.

Audi A6 C6 iskustva
Damian B Oh, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Dosta A6ica je u nekom momentu bilo havarisano i to je ono što je ovde specifično za primetiti na prednjoj masci, koja ima mnogo linija i sastava i prosto je nemoguće sve uklopiti lepo nakon udesa. Sastavi između farova i maske moraju biti jednaki i pravi, takođe između haube i maske mora biti ujednačena linija bez strčanja na ijednoj strani.

Kod karavana je izraženije i lakše primetiti štetu od pozadi, mada je i kod limuzina to moguće na ovaj način utvrdit.

Audi A6 C6 iskustva
M 93, Attribution, via Wikimedia Commons

Još jedan od problema koji kači A6ice karavane je curenje vode u gepeku.
– Voda najčešće procuri od motorića za prskalice i može dovesti do crkavanja motora zadnjeg brisača.
– Kada procuri na dovodnom crevu tečnosti kod šarke, voda može prodirati u gepek, gde se na ovom modelu nalazi DVD modul i modul navigacije, a kada jedan od ovih modula ne radi, može se desiti da ceo sistem multimedije neće da radi

Kod A6 limuzine je izražen problem sa magljenjem zadnjih štop lampi, najčešće je problem lako rešiv zamenom gumice koja se nalazi između stakla i držača sijalica.

Ulazak vode u kabinu – kod modela sa panorama krovom treba proveravati odvode pored panorame da li su prohodni i očistiti ih ukoliko dolazi do začepljenja i curenja, izraženo veoma ukoliko se parkirate ispod drva koja mnogo cvetaju i imaju lišća.

Takođe nije tako lako očistiti kanale koji odvode vodu sa vetrobrana, pošto se ispod vetrobrana nalazi plastika koja prikriva ovaj deo metala, inžinjerski poduhvat za lepotu ali ne i funkcionalnost. Podelite sa prijateljima stranicu, ukoliko vam se svideo tekst Audi A6 C6 iskustva, sledi jos dosta automobila.

Unutrašnjost – Audi A6 C6 iskustva

Kao predstavnik višeg srednjeg segmenta ovaj automobil u enterijeru odiše kvalitetnim materijalima, dobrim rasporedom i elegancijom.

Neki će mu zameriti kolutiće za podešavanje klima uređaja u slabijoj opremi, ali mislim da ovi na Audiju ipak izgledaju bolje od onih na E60 u slabijoj opremi.

MMI odnosno multimedijalni sistem u Audiju je bio veoma intuitivan i lak za korišćenje i na njega je bilo vrlo malo primedbi, u slučaju kvara nekih od modula ceo MMI sistem može prestati raditi, ali današnji električari su upoznati sa njihovim manama i popravak je vrlo izvestan. Od 2008 godine, odnosno restajlinga, je dobio i noviji MMI koji je dosta bolji od onoga pre restajlinga.

Neki od delova koji pokazuju znake trošenja jesu:
– dugmići na klima uređaju
– prekidači za podizače stakala
– start stop dugme na modelima sa keylessom
– ukrasne lajsne znaju da škripe i da počnu da se gule i odlepljuju

Ono što je fascinantno je zapravo kvalitet tapacirunga i koliko je on dobro uklopljen, jednom prilikom sam rastavljao tapacirung prednjih vrata i zaista je impozantno koliko od utišava ceo automobil i čini ga kvalitetnijim.

Neki od problema sa kojima se možete susresti su:

  • Svetla u enterijeru se ne pale ili ne gase kada otvorite vrata
  • Svetlo na instrument tabli menja intenzitet ili treperi
  • Ključ ne može da se izvuče iz brave – kada se baterija isprazni ili mehanizam brave poludi
  • Podizači stakala su skloni kvarenju
  • Pištalica za zadnji parking senzor – ne radi ili je jako tiha

Motorizacija – Audi A6 C6 iskustva

Benzinski agregati

Benzinski agregati su svakako bili zastupljeni u A6 C6, ali kod nas se nekako nisu dovoljno proslavili niti uvozili i prodavali u tolikom broju. Postojale su razne varijante agregata, sa 4, 6 i 8 cilindara ali su vrlo retki i na domacem trzistu nisu bili primamljivi. Zato iz iskustva mozemo samo govoriti o 2.0 TFSI agregatu i 2.4 V6

2.4 V6 – bez turbine
Agregat koji se pravio samo u modelu pre restajlinga, ima 177 konjskih snaga, manuelni menjac je bio jedina opcija, a mogucnost je postojala za quattro pogon.
Ono sto karakterise ovaj agregat jeste pouzdanost u smislu da nije imao direktno ubrizgavanje niti turbo punjac, te je jedan od onih starijih motora koji su izdrzljivi, malko slabiji i treba im vremena da se ravrte.

Glavne mane ovog agregata jesu starost, godine eksploatacije i svi dihtunzi i gumeni/metalni delovi gde bi trebalo biti dihtovanje su vecinom izgubili svoja svojstva, te se moze primetiti kapanje ulja na dihtungu poklopca ventila, pored kucista filtera ulja, na sastavu kartera i bloka i slicno.

Resavanje ovih mana zahteva prvenstveno vreme i ne toliko mnogo novca, smatram da je agregat dobar, ali zbog same registracije koja jos uvek nije opala, nije bio primamljiv na nasem trzistu.

2.0 TFSI – čest agregat u manjim automobilima
Svakako je 2.0 TFSI postao poznat u drugim izvedbama Audi i VW grupacije, gde je nosio A3 modele, Golfa i ostale do visokih performansi i brzina. U A6 je ipak osecao tezinu i nije bio toliko zivahan, ipak dovoljno je dobro nosio ovu karoseriju. Pravio se od 2005 godine pa sve do kraja proizvodnje A6 C6. Ono na sta treba zasigurno skrenuti paznju, jeste potrosnja ovog agregata, iako je direktno ubrizgavanje i turbo punjeno, on nije vrhunski mali potrosac, već morate očekivati malo ozbiljnije cifre od približno 10 litara.

Glavne mane 2.0 TFSI agregata:

  • Potrošnja ulja – standardno iz fabrike znaju da troše ulje, a motori sa većom kilometražom veoma izraženo
  • Pumpa visokog pritiska – problem u klipu u pumpi
  • Rasteretni ventil turbine – kod chip tuninga ne moze da izdrzi povecan pritisak, cak i na fabrickoj mapi zna da pravi probleme
  • Naslage gareži na usisnim ventilima – EGR, loša turbina
  • PCV ventil, iberlauf, uljne pare – Ventil koji služi da uljne pare skupi i vrati na ponovno sagorevanje

Dizel agregati

2.0 TDI – pumpa dizna
Agregat koji VW dugo vremena koristi, u Audiju je postavljen uzdužno i ima svoje zanimljive mane.
Najveća mana kod ovog sistema jeste balanser uljne pumpe, odnosno osovinica koja vrši pogon lančanika uljne pumpe. Osovinica se vremenom pojede od raznih vibracija, trzaja i jednostavno eksploatacije. Ovo je ozbiljan problem, koji se mora preventivno rešiti jer kada motor ostane bez pritiska ulja, havarija je neminovna.

Još jedan od problema koji se dešavao na nekim godištima i oznaka motora jeste porozna glava motora i glave motora koje su pucale. S obzirom na starost automobila koji sada već broji preko 15-20 godina, izbor ovih motora mora biti sveden na one održavane i motore koji su iza sebe imali određene preventivne zahvate.

2.0 TDI – Common Rail
Sa faceliftom dolaze i Common Rail motori, koji su se nešto bolje pokazali od onih PD motora.

Problem sa osovinicom uljne pumpe je i dalje prisutan, ali u manjoj meri, naime osovinica na CR motorima je nešto većeg prečnika i izdržljivija je od one na PD motorima. Ipak ne treba odstraniti mogućnost ovog problema i dalje.

2.0 motori sa 170 konjskih snaga, imali su Boschovo ubrizgavanje, nisu imali problematicne Siemens dizne, ali su imale problematicnu Bosch CP4 pumpu visokog pritiska.

Posle 2009 godine, navodno su napravljene neke izmene i ovi motori bi trebali da su dosta pouzdani, uz sipanje adekvatnog kvalitetnog goriva i praćenja servisnih intervala, svakako je 2.0 od 170 konja najzastupljeniji motor.


2.7 TDI i 3.0 TDI – 6 cilindara

2.7 i 3.0 motori su poprilicno slicni i razlike su vrlo male, zato ih mozemo svrstati zajedno.
Ovi motori su u V rasporedu i pogon se vrsi preko lanca, ono sto je kod nas u narodu ustaljeno je da motori na lanac nemaju veliki servis, ipak ne mozete racunati da ce ovi motori preci 400 hiljada bez diranja lanca, to im je neki maksimum zasigurno, a automobili iz uvoza verujte imaju toliku kilometrazu.

Druga bitna stavka koju malo ko spominje jeste kais pumpe visikog pritiska, iako je glavno zupcenje na lanac, postoji i kais koji pokrece pumpu visokog pritiska, obavezno je i njega promeniti nakon ovoliko godina.

Klapne u usisu su znale praviti zavrzlame na ovome motoru, a DPF i EGR su standardni neprijatelji dizela u godinama.
Piezoelektrične dizne su vrhunska stvar za performanse i potrošnju, ali one imaju svoj radni vek i mogu biti pred kraj nakon toliko kilometara.

Remenica radilice je zbog velike snage koju prenosi, a shodno vremenskom periodu izložena svim vremenskim prilikama, imala probleme sa pucanjem, zato obavezno prekontrolišite remenicu radilice i njenu gumu.

Menjači i pogon – Audi A6 C6 iskustva

Odabir menjača u ovom modelu je zavisio od motora i pogona (quattro ili prednji) te su postojale razne konfiguracije

6 stepeni manuelni menjač je bio dostupan sa skoro svim motorima i pokazao se dobro i bez vecih problema.
Kod automatskih menjaca su bile 2 vrste

  • tiptronic
  • multitronic

Tiptronic menjac je postojao u jacim varijantama motorizacije, sa 2.7 i 3.0TDi motorima i quattro pogonom. Takodje u varijanti 2.8 FSI sa quattro pogonom.
Ovo je starija i dobro poznata i isprobana vrsta menjaca, sa klasicnim wandlerom. Bez vecih problema prelazi veliku kilometrazu i zahteva samo redovno odrzavanja, odnosnos zamenu ulja.

Sve ostale varijante motora, one bez quattro pogona i slabije varijante poput 2.0TDI su dolazile samo uz multitronic.
Multitronic menjac je CVT menjac koji je Audi nazvao Multitronic, to je kontinualni varijabilni menjac koji prenos vrsi nesto slicno poput prenosa u skuteru, samo u vecem formatu. Ideja je u teoriji odlicna, gde se motor drzi na istim obrtajima prilikom ubrzanja i stalno u optimalnom obrtnom momentu.

Medjutim sama izvedba multitronica kod Audija nije dugovecna i zadaje probleme vec pri kilometrazama blizu 200 hiljada kilometara, remont je postao polako dostupan i u Srbiji, ali je i dalje skup, te bi ovaj menjac trebalo izbegavati osim ako nije poznata neka zamena i servisiranje istog.

Pogon kod A6 je bio standardno na prednjoj osovini za razliku od BMWa i Mercedesa koji su standardno na zadnjoj osovini, te nema kardan niti zadnji diferencijal.
Generalno je prednji pogon izdržljiv i ne zadaje muke, osim prenosa veće količine snage na 3.0 motorima.

Quattro je svakako zanimljiv pogon i mnogi ga smatraju za jedan od boljih pogona, problem dolazi do godine proizvodnje i manjka održavanja ovakvih pogona.
Zbog potrebne zamene ulja u diferencijalu, gumi lagera na kardanu i ostalih potrošnih delova, mnogi quattro modeli zadaju muke svojim vlasnicima, zato obavezno obratite pažnju da nema lupanja i debalansa prilikom ubrzanja i da postoji servisna istorija.

Mehanika u globalu – Audi A6 C6 iskustva

Hladnjak ulja je mogao da propusti na dihtungu i da pomesa ulje i vodu, obratite paznju na zaprljanost antifriza ili pojavu bele skrame na meracu ili cepu od ulja

Pojava lampice za pritisak ulja, ne mora da znaci da je motor los, problematicno je kuciste uljnog filtera i gumica na uljnom filteru i to zahteva zamenu odnosno popravku da biste resili problem sa pritiskom ulja

A6 je mogao da poseduje vazdusno osljanjanje, te je sada nakon 20tak godina eksploatacije, moguce curenje sistema i da automobil ne stoji kako treba, zato bi obicno oslanjanje trebalo da bude preporuka za neku normalnu eksploataciju.

Potrošnja i preporuka za izbor – Audi A6 C6 iskustva

A6 C6 je generacija Audija koja je trebala da zasija i da postane glavni adut Audija, s obzirom na malo cudne izbore kod motorizacije i menjaca, mnogi kupci ovog polovnjaka ce ga izbegavati. Kao nov auto je bio izvrstan, ali posle toliko godina eksploatacije, sve ove komplikovane i dobre stvari postaju problematicne.

Ako bih morao da biram, izbor bi bio 2.0 TDI od 170 konjskih snaga sa manuelnim menjacem, iako mogu da postoje problemi, mislim da se uz malo truda i redovnog odrzavanja, sipanja kvalitetnog goriva, ovaj agregat moze iskoristiti jos mnogo godina.

Drago mi je sto ste citali moj tekst o Audi A6 C6 iskustva i da vam je pomogao u odabiru i kupovini ovog automobila.

Sloba

Moje ime je Slobodan. U slobodno vreme volim da provodim vreme tragajuci za zanimljivostima iz automobilskog sveta.