Top 5 automobila do 5000 evra
Top 5 automobila do 5000 evra je tekst koji subjektivno opisuje mišljenje o kupovini polovnjaka u 2024 godini. Ukoliko ovaj tekst čitate kasnije, cene su vrlo verovatno dosta promenjene.
Top 5 automobila do 5000 evra
Megane 3
Francuz koji je dugo godina na sceni, pojavom trece generacije, svakako je bio jedan od prodavanijih automobila u evropi. Pokusavajuci da parira Golfu 6, za nesto manje novca u odnosu na Volkswagen, mogli ste dobiti vrhunski automobil koji je bio krcat tehnologijom i opremom.
Ono što je francuze izdvajalo tih godina su svakako dobra opremljenost i udobnost u vožnji.
Primerke koje ćete naći na oglasima su rasprostanjeni u godištima od 2008-2012, odnosno do facelifta, ukoliko uspete da pronađete facelift po ceni ispod 5000, može biti dobar ulov, ali i pitanje zašto je toliko jeftin.
Preporuka za motore bi svakako bila od benzinskih agregata jedino atmosferski 1.6 16v ili 2.0 16v, dok su TCe motori dobri na papiru, ali u stvarnosti posle izvesnog broja pređenih kilometara zadaju boljke.
Dizel agregati su svakako dosta popularniji, 1.5DCi je bio dosta čest u ovom francuskom modelu, te model od 90ks nema plivajući zamajac, ima menjač sa 5 brzina i pogon je za ljude koji manje koriste autoput, a više lokalne puteve.
Drugi dobar izbor je i 1.5DCi od 109ks, koji je svojevremeno mogao da izađe iz fabrike bez DPF filtera, koji svakako na polovnjaku donosi velike probleme.
Ono što je za izbegavanje je 1.6 DCi agregat koji se nije najslavnije pokazao. Pored njega postoje i 1.9DCi dosta ređe ali je agregat dobar i 2.0DCi koji je noviji i mnogo snažniji ali je pogonjen lancem koji se kod nas ne menja tako često i nije trajan koliko bi trebao biti.
Prethodna detaljna provera automobila je svakako potrebna, uključujući proveru da li je signalizacija ispravna, svaki prekidač, prozori, klima uređaj i slično, jer su to sve popravke od po par stotina eura koje se mogu nagomilati.
Top 5 automobila do 5000 evra
– Astra J

Opelov takmičar u srednjem segmentu je bio napravljen kao tenk, sa težinom od oko 200kg više nego konkurenti, sama pojava karavanske verzije od 1620kg koja teži više od Passata ili Škode Superb vam govori koliko je ovde tehnike, materijala uloženo bez žaljenja.
Sitne dečije bolesti su pogađale prvu godinu proizvodnje, tj. 2009, zato bi ovu godinu trebalo izbeći i uzeti modele 2010 i kasnije.
Iz ličnog iskustva mogu vam reći, da se ovaj auto ne kvari, jednostavno dobro održavanje, redovno i blagovremena korekcija stvari i lično sam sa ovim vozilom prešao preko 120 hiljada kilometara, a sada ima više od 300 hiljada na satu.
Ono što morate očekivati da je ovaj auto jako tvrd, stabilan i precizan iako teži mnogo više od konkurencije.
Nivo udobnosti nije ni blizu Volkswagena, a znamo da je on tvrd, a kamoli nekog francuza, ali zato tovar i prenošenje stvari i putnika ovaj auto ne oseti.
Proveriti donje delove vrata gde priležu na pragove zbog mogućnosti pojave korozije na vratima kada odlivi nisu ispravni.
Prekidač na gepek vratima je nekad znao da crkne, zato proverite njihovu funkcionalnost.
Ono što je zaista zanimljivo je da su motori u ovoj generaciji Astre zaista pouzdani, svi benzinski motori zaista mogu preći dosta kilometara, pružaju zadovoljavajuće performanse i potrošnju, zanimljivi agregati za izbor su 1.4 Turbo i 1.6 16v atmosferski motor.
Dizel agregati su bili raspoređeni u raznim varijantama, zanimljivi je da u ovoj generaciji Opel nije imao na početku svoj dizel agregat, već su sve dobro poznati agregati drugih brendova. Tako da imamo Fiatove 1.3 i 2.0 Multijet motore i Isuzu agregat od 1700 kubika. Posle 2014 godine postoji i 1.6 Opelov agregat od kojeg treba bežati.
Prava mera kod Astre je Isuzu 1.7 od 125 ili 110 konjskih snaga, pouzdani, poznati agregati koje nije teško održavati.
2.0 CDTI je problematičan zbog gumice uljne pumpe, dok je 1.3 preslab za ovu karoseriju.
Proveriti donje delove vrata gde priležu na pragove zbog mogućnosti pojave korozije na vratima kada odlivi nisu ispravni.
Top 5 automobila do 5000 evra
– Punto EVO
Grande Punto je dobio facelift u obliku Punta EVO ili kasnije zvanog Punto.
Automobil za koji se smatra da je pravi narodni, odnosno jeftin za održavanje, pouzdan i dovoljan za svaku prosečnu porodicu bez velike potrebe za luksuzom.
Svakako sve to ispunjava Punto EVO, manje probleme je imao poput kvaka na zadnjim vratima, ulaženje vode kroz treće štop svetlo i škripanje zadnjeg kraja zbog šolja amortizera su neki od problema koji prate ovaj model. Ukoliko želite da saznate više pročitajte ovde o problemima sa Fiat Grande Puntom
Izbor benzinskih motora se malo proširio u Puntu EVO, ali dobro poznati 1.2 i 1.4 8v su za pohvalu, gde bih kao minimum uzeo 1.4 8v zbog težine ovog vozila, mogućnost ugradnje TNG-a je svakako opcija jer ovi motori to dobro podnose.
1.4 TJET je odličan agregat u varijanti od 120ks bez MultiAir-a.
Dizel agregati su bili 1.3 Multijet i 1.6 Multijet, gde je svaki imao svoje prednosti, dok je 1.3 mali potrošač, pogonjen lancem i adekvatan za skoro sve izlete po Srbiji.
1.6 je agregat koji bi ja voleo imati u Puntu, pored toga što ima dovoljno snage, pogonjen je kaišem i dobar je za održavanje. Potrošnja je mrvicu veća u odnosu na 1.3 u gradu, ali se na autoputu ovaj agregat bolje ponaša.
O Puntu nema mnogo šta da se dodaje, a njegova najveća prednost je ta što je održavanje izuzetno jeftino, dobro je poznat majstorima i svaki problem se rešava brzo, dostupnost delova kako novih tako i polovnih je ogromna. Ukoliko vam je prvobitno kretanje unutar grada, sela i po Srbiji, a 2-3 puta godišnje idete van Srbije, ovaj auto će zadovoljiti kriterijume,a vaš novčanik neće trpeti.
Peugeot 308 (prva generacija)
Peugeot je naslednika popularne 307 nazvao naravno 308, medjutim kasnije su napravili zbrku izbacivanjem sledeceg modela u 2013 godini, koji se opet zvao 308. Te da ne duzimo puno oko ove peripetije, danas pricamo o prvoj generaciji 308ice.
Ono zbog čega je 307 bio popularan auto kod nas, prenelo se i na 308. Pored sličnog izgleda, svima je vrlo jasno da su ova dva automobila na istoj platformi i da se zapravo radi samo o jednom većem faceliftu. Što i nije tako loše, jer je 307 zaista bio dobar auto.
308 je narodski auto, koji se proizvodio i u varijantama sa 3 i 5 vrata, a takođe i onima kojima treba više prostora postoji i karavan izvedba.
Primerci koji dolaze sa zapada su često bili voženi po slanim putevima i tamo narod nema običaj mnogo da pere vozila, zato obratite pažnju na koroziju na pragovima.
Čest problem ih je pratio takođe i sa sajlama ručne kočnice, koje usled korodiranja, stvaraju velik otpor i ručna nekad zna da zaglavi.
Često se ovaj auto izbegava jer nema nijednog dobrog benzinca u ponudi, famozni THP i VTi motori su rađeni u saradnji sa BMW-om, pogonjeni su lancem i izazivaju česte probleme sa lancem i lančanicima, potrošnjom ulja i antifriza, te samim tim treba ih izbegavati.
Svakako je na balkanu najpopularniji izbor 1.6 i 2.0 HDi dizelski agregat, za koji god se odlučite nećete pogrešiti, iako neki smatraju da je 1.6 HDi mali motor, on odlično nosi ovu karoseriju.
Pažnju treba obratiti na DPF sistem i njegov aditiv koji je malo drugačiji u odnosu na Adblue sisteme i nalazi se u kesi, zamena nije teška ali je preporučljivo da je rade ovlašćene osobe.
Javljali su se i problemi sa turbinom, EGR-om kao i kod ostalih automobila koji nisu bili održavani ili su voženi po lošim putevima i sa lošim gorivom. Da sprečite kvar turbine, preporučljiva je vožnja kojoj nećete forsirati automobil dok je hladan i nećete ugasiti automobil nakon žustrije vožnje već ga ostavite u leru 2-5 minuta da ohladi turbo.
Svakako je 308 odličan automobil, koji može biti u izuzetnoj opremi, ako nađete očuvan primerak, ne treba da se plašite ničega.
Ono što bih izdvojio jedino je nedostatak napretka u odnosu na 307, gde ćete pronaći iste ručice, volan, radio, upravljaču jedinicu klima uređaja i sl. Mislim da se konkurencija više potrudila da unutrašnjost dovede na drugi nivo, ali kod 308 i dalje sve to funkcioniše.
Top 5 automobila do 5000 evra
Hyundai i30

Jedan automobil iz Azije se morao naći na listi, a upravo to je i30 prve generacije koji se proizvodio od 2007 do 2012 godine. I na oglasima možete pronaći automobil sa samog kraja proizvodnje za ove pare, a za manje para svakako neke od modela sa početka proizvodnje.
Ovo je bio glavni pokušaj Hyundai da se uvuče na Evropsko tržište i kao što sami vidite danas, uspeli su.
Prva generacija i30 nije donosila ništa spektakularno niti spolja, niti iznutra, ali ljudi su želeli da dobiju pouzdanost, kvalitet i bezbrižnost na putu.
Iako nije bio najatraktivniji, daleko od toga da je ružan, a karoserijske izvedbe hečbeka i karavana su proširile ciljanu masu.
Ono što se najviše vozača i30 žalilo jeste da nisu mogli idealno da se nameste na vozačevom mestu, te da su im duga putovanja bila zamorna.
Drugi problem koji je bio spontan i nije uključivao sve modele, jeste manuelni menjač, dok je kod jednih fantastično radio dugi niz godina, drugi kao da su izlazili sa trake sa fabričkom greškom, gde su se brzine vrlo teško menjale i delovalo je kao da sajle menjača zapinju. Zato obratite pažnju na to.
Zanimljivost oko motora je ta, da ljudi koji se odluče da kupuju Hyundai ciljalju benziske motore i to je zapravo ono što je najbolje kod njih. Benzinski motori u i30 su se prostirali od 1.4 preko 1.6 litarskog sve do 2 litarskog agregata koji su bili atmosferski. Ono što ih je izdvajalo jeste dugotrajnost i osrednja ekonomičnost, miran rad i dugi niz kilometara bez brige.
Dizeli u ponudi su bili 1.6 i 2.0 CRDi motori, zanimljivo je istaći da oni slabiji od 90 i 116ks nisu imali plivajući zamajac i menjač je bio sa 5 stepeni prenosa, dok su jače verzije imali 6 stepeni menjač i plivajući zamajac.
Idealna mera je upravo onaj od 116ks i 5 stepeni menjač, gde ćete na uštrb malo veće potrošnje na autoputu imati puno bolji menjač i jeftiniji za održavanje.
Ukoliko tražite automobil srednjih dimenzija, sa dobrim benzinskim motorima, ovo je svakako preporuka i mnogo su trajniji od bilo kojih nemačkih benzinskih motora tog doba. Ipak računajte da kvalitet završne obrade, ponuda opreme i udobnost nisu na nivou koji postavljaju drugi konkurenti Golf klase.