Automobili

Opel Astra J iskustva i savet za kupovinu

Opel Astra J iskustva i savet za kupovinu je tekst koji vam pomaže prilikom odabira i kupovine ovog modela, kao naslednik prethodne tri generacije Astre, ova četvrta pod oznakom J počela je sa proizvodnjom 2009 godine kao hečbek, a 2010 kao karavan, a tek 2012 je došla verzija sa troje vrata odnosno Astra GTC i limuzina sa četvoro vrata.

Opel Astra J iskustva – enterijer

Opel Astra J iskustva

Kako je Astra H bila dosta konzervativna u unutrašnjosti i bez mnogo eksperimentisanja uspela da preživi svoj životni vek, Astra J je sasvim veliki zaokret u pogledu estetike i osećaja pod rukom. Nekoliko stvari su dosta upečatljive u Astri:

  1. Centralna konzola – radio
    Na prvi pogled svakom ko uđe u ovaj automobil zapadne za oko velik broj dugmića koji okupiraju centralnu konzolu, na prvi pogled zbunjujuće, ali posle malo navikavanja vrlo ćete ceniti što za određene funkcije ne morate skrolovati kroz meni i tražiti gde li je to sakriveno. Minimalizam ovde nije bio u centru pažnje, već funkcionalnost.
    Radio uređaji su se razlikovali od vrlo siromašnih jednorednih, preko prepoznatljivo crvenih tekstualni displeja do onih kolor LCD displeja sa navigacijom. Od navigacije ne očekujte veliku pomoć unutar Srbije, jer tih godina mape nisu pokrivale velik deo Srbije, a ažuriranja nisu više dostupna.
  2. Instrument tabla i volan
    Iako je volan malo većih dimenzija, lepo staje u ruku i ono što je najvažnije i većini verzija Astre je on multifunkcionalan i zaista koristan. Sve komande su lepo označene i pamtljive, tempomat se lako uključuje i koristi.
    Ono što bih zamerio, a tada je konkurencija možda bila za dlaku bolja jeste ekran između satova, koji bih voleo da je imao više parametara o vozilu poput temperature motora, ulja i malo bolju rezoluciju.
  3. Sedišta i materijali
    Zadivljujuće je zaista videti automobile na oglasima sa po 300 hiljada kilometara i sedišta i dalje izgledaju poprilično dobro.
    Ono što može biti zamerka jeste da su sedišta malo tvrđa, ali u većini modernih automobila je taj slučaj.
    Lepa stvar je što je izbor sedišta bio šarolik, i postoje više profilisana, kožna i grejana sedišta.
  4. Ostava za sitnice i prostor u kabini
    Astra H je bila razočaravajuća po ovom pitanju, dok u Astri J imate mnogo mesta za telefon, ključeve, novčanik, flaše i flašice.
    Najveća zamerka za prostor u kabini ide na zadnju klupu, koja ima jako malo prostora za noge, a prednja sedišta bukvalno mogu da se pomaknu i da vam spljošte kolena, još jedna velika zamerka je što u centralnom tunelu nema duvaljke za ventilaciju za zadnja sedišta, već samo one koje duvaju na noge.
Opel Astra J iskustva

Opel Astra J – spoljašnjost

Ako se uzme u obzir kada je ovaj automobil izašao i dalje na ulici izgled veoma mlado i atraktivno, ali to samo važi za one modele u malo boljoj opremi, sa lepšim felnama i hromiranim lajsnama.
Morate biti upoznati da je ovaj auto jedan od najtežih u svojoj klasi i da se njegova težina oseti i primeti, a često karavan verziju neupućeni ljudi pomešaju sa Insignijom.

Što se spoljašnjosti tiče, na ovom vozilu je bilo jako malo zamerki, napravljen je veoma čvrsto i kvalitetno, bez ušteda bilo gde. Kvalitet laka i farbe je na vrlo dobrom nivou i nema guljenja niti izbledele boje, svi zazori su fabrički odlični, Opel Astra J iskustva su pokazala da je ovaj automobil pre svega siguran i kvalitetan po pitatnju spoljašnjosti.

Neki modeli su imali male probleme sa rđom na unutrašnjoj strani vrata, sa donje strane gde se voda sliva posle kiše i snega. Neka količina vode je znala da se zadrži tu i da vremenom počne da bubri farba. Preporuka je da posle pranja automobila, vožnje po mokrom asfaltu i kada ima mnogo soli. Operete donji deo vrata i odmah ga osušite i prebrišete, tako ćete izbeći stvaranje problema.0

Opel Astra J – motori

U Opelima je odavno već poznato da se nalaze motori poput Fiatovih Multijet JTD motora, a takođe i Isuzu CDTI motora. Takav je slučaj i u Astri J, dostupni su dizel motori od ova dva dobavljača, dok su benzinski motori ostali isključivo Opelove proizvodnje.

Dizel agregati – Opel Astra J iskustva

Problemi sa 2.0 CDTI motorima
2.0 CDTI kao perjanica ponude dizel motora, imao je snage od 160, 165 i biturbo od 195 konjskih snaga.
Glavni problem ovog motora je bio čudan dizajn pickup-a uljne pumpe, na čijem se spoju nalazila jedna gumica, koja se posle godina korišćenja, ciklusa grejanja i hlađenja prosto počela razlagati i gubiti svoja svojstva.
Problem nastaje kada gumica otvrdne i pritisak ulja više nije dovoljan za podmazivanje motora, vozačima najčešće izađe upozorenje, ali neki ga zanemare i nastave voziti, posle čega dolazi do ozbiljen havarije motora. 42

1.3 CDTI preslab za ovu karoseriju
1.3 je bio ulazni motor u dizel ponudi, najčešće na flotnim vozilima i onim u slabijim paketima opreme, slobodno se može reći da ovaj motor treba izbegavati, jer sa 95 konjskih snaga, on ovu karoseriju jedva pomera.

1.7 CDTI pravi izbor
Komprominsno rešenje u pitanju performansi, izdržljivosti, dugotrajnosti i cene održavanja je svakako ovaj agregat.
Ono što 1.7 CDTI agregat čini kao odličan izbor za ovu karoseriju jeste to što on nema dečijih bolesti, redovno održavnje i ovaj agregat će sigurno postići 500 hiljada kilometara. Prednost je ta što ima zupčasti kaiš, vodenu pumpu na PK kaišu i vrlo jednostavan i lak za promeniti razvod.
Iako iz mesta teško pomera ovaj tenk od auta sa preko 1600kg, kada se nalazi u pokretu ovaj agregat ima izuzetnu snagu i preko 1800 obrtaja on vuče. Opel Astra J iskustva, iz ličnog iskustva vam mogu reći da sa 4 putnika i prtljagom ide na nemačkom autobahnu preko 180 kilometara na sat.

Verzije od 110ks A17DTJ i od 125ks A17DTR su mehanički iste i svi imaju broj motora DTR-a.
Najveći problem predstavlja ventil pritiska goriva na pumpi visokog pritiska, takozvani SCV ventil. On u originalu od DENSA košta oko 100evra i ne treba kupovati kopije.

Opel Astra J iskustva

Benzinski agregati – Opel Astra J iskustva

1.4 atmosferski motor
Iako pouzdan motor bez mnogo kvarova, nije za ovu karoseriju i preslab je, te se sve njegove boljke ispoljavaju zbog većeg opterećenja koji on trpi u odnosu na karoserije poput Corse.

1.6 atmosferski motor
Motor koji je generacijski stariji, ventili koji nemaju hidropodizače, prosleđen iz Astre H uz malo unapređenja.
Zahvalan je što se tiče održavanja i ne kvari se mnogo, ali potrošnja ovog agregata u teškoj karoseriji ne pada ispod 8 litara.

1.4 Turbo agregati
Iako male kubikaže, ovi motori postižu vrlo zahvalne performanse u Astri, te bi se mogli preporučiti kao best buy za benzinski agregat.
Treba znati da ovi agregati imaju lanac, koji može da se istegne i zvecka, te ukoliko ima visoku kilometražu i on nije menjan može biti problema.
Takože često se kvari sistem za ventilaciju kartera, PCV ventil, koji je lako zamenjiv i ne košta mnogo.

1.6 Turbo agregat
Dosta redak agregat koji se češće mogao naći u Corsi OPC, u Astri se ponaša vrhunski i ide zaistat mnogo dobro.
Ko uspe da se dočepa ovakvog primerka treba ga kupiti ukoliko je održavan. Uz obzir da ovaj agregat ne ide ispod 8 litara i da pruža dobar utisak u vožnji.

Opel Astra J iskustva menjači

Manuelni menjač

Dobro je poznato da Opel već dugo godina kao 6 stepeni menjač koristi M32, koji je pomalo mekan i može stvarati probleme.
Ležajevi stradaju, ručica menjača se pomera itd.. sve usred neredovne zamene ulja koju ovaj menjač traži.
Moj lični automobil nosi ovaj menjač, ima 300 hiljada i ulje se menja svakih 40 hiljada, i dalje klizi kao nov.
Više o problemu sa M32 menjačem pročitajte u našem tekstu – M32 menjač iskustva i problemi

Automatski menjač

Kao automatski menjač u ponudi sa nekim motorima je bio 6 stepeni Aisin menjač, menjač koji svojom konstukcijom ne nudi vrhunske performanske, niti brzo prebacivanje brzina.
Zato je glavna odlika ovog menjača dugotrajnost, redovno menjanje ulja i ovaj menjač traje stotinama hiljada.

Ipak nemojte ga silitit, ne voli kada ga stiskate hladnog i može proklizati uz mnogo žustru vožnju.

Opel Astra J iskustva – trap, mehanika

Vrlo težak auto na prednjoj osovini, dolazi do ponekog zamora materijala i na 200 hiljada kilometara će dolaziti to zamene amortizera, ponekih delova na trapu.
Ali ovaj trap je vrlo jednostavan i jeftin za održvanje, te zamena ponekog silen bloka, upornice nije veliki trošak.

Suva letva volana radi bez greške i nema kvarove kao na npr. Fiatu

Klima uređaj je odličnog kvaliteta, sa mnogo freona te pruža vrlo dobro hlađenje, treba obratiti na sušač na hladnjaku klime koji treba s vremenom promeniti.

Sloba

Moje ime je Slobodan. U slobodno vreme volim da provodim vreme tragajuci za zanimljivostima iz automobilskog sveta.