Fiat Grande Punto iskustva, saveti i problemi

Fiat Grande Punto iskustva – uvod

Fiat Grande Punto iskustva (Typ 199) je treca generacija Punta koja je pretstavljena 2005 godine i zvanicno je postojao do 2012, u medjuvremenu se pojavio restilizovani Punto Evo (2009-2012), a od 2012 ime postaje samo Punto kao i pre Grande Punta. Proizvodi se u slicnom obliku sve do 2018 godine.

Zanimljivo je da je nastao na GM Fiat platformi za male automobile, te dosta srodnosti ima sa Opel Corsa D modelom.

Popularnost kod nas je stekao zbog niske cene kako novog tako i polovnog automobila, jednostavnosti, jeftinog odravanja, servisa i prodajnih centara.

U nastavku procitajte njegove mane i probleme, nasa iskustva sto se tice kupovine ovog polovnjaka.

Fiat Grande Punto iskustva spoljasnost – eksterijer

Fiat je na prethodnim generacijama Punta naucio mnogo i ovoga puta napravio automobil koji je otporniji na spoljasnje uticaje, korozija je prisutna koliko i kod ostalih kvalitetnih proizvodjaca, dakle u retkim slucajevima u vlaznim krajevima kraj mora.

Problem kod Grande Punta u spoljsnosti postoji sa zadnjim vratima, odnosno drukerima ili kvakama zadnjih vrata.
U tim slucajevima ne biste mogli otvoriti vrata spolja, a nekad cak i iznutra.
Kada kupujete automobil proverite zadnja vrata da li se lepo otvaraju spolja, ako ne, verovatno cete morati kupiti nove kvake zadnjih vrata koje su malo poboljsane.

Problem kod kvaka je bio sto nisu mogle dovoljno da izvuku sajlu kada se ona vec pomalo olabavi, kvaka je imala preveliku rupu gde ulazi sajla i nije je dovoljno vukla, kasnije su tu gresku ispravili i na novijim kvakama sajla stoji dosta cvrsce.

Ulazenje vode u trece stop svetlo

Kada dihtung – zaptivac na trecem stop svetlu popusti, voda zna da ulazi u prtljaznik, mada nije tolika cesta pojava nekolicina ljudi se pozalila na ovaj problem.
Resenja za ovaj problem svakako da postoje i nisu mnogo komplikovana, drugi dihtung, diht masa ili zamena celog stop svetla svakako nisu toliko skupe opcije.

Ulazenje vode u elektroniku – kompjuter motora – osigurace

Ukoliko su vam odvodi vode sa vetrobrana zacepljeni voda zna da preliva u motorni prostor, cesto se desava da se prelije preko motornog racunara ili kutije osiguraca, tada automobil zna da pocne da brljavi i pocne da pali razne funkcije koje mu vi niste zadali.

Mali otvor prtljaznika

Neke vece stvari necete moci fizicki da ugurate u automobil, iako deluje da ima mesta, otvor za ulazak malo visih stvari je premali. Ne ocekujte prenosenje mnogo gabaritnih stvari u ovom gepeku, ipak sasvim je dovoljan za manju porodicu.

Fiat Grande Punto unutrasnjost – enterijer

Unutrasnjost automobila je blago receno Fiatovska, ako ste ocekivali neki vrhunski kvalitet ovde ga necete pronaci.
Plastike su dosta tvrde i krckave, daleko od toga da su uzasne, ali tih godina su ostali proizvodjaci to dosta bolje odradili. Cena ovog automobila svakako opravdava ovaj mali “nedostatak”.

Ukoliko primetite da se ljuste oznake na volanu, radiu ili klima uredjaju, to ne mora automatski da znaci da je automobil presao mnogo.

Manjak ostava za sitnice

Ukoliko ste osoba koja sa sobom ponese mnogo sitnica poput kljuceva, telefona, novcanika i jos par stvarcica koje vam svaki dan trebaju, necete imati bas mnogo mesta gde ostaviti. Problem je jer rucna kocnica zauzme zaista dosta prostora i jedina ostava je ispred menjaca.

Fiat Grande Punto iskustva – motor i menjac

Po meni glavna stvar koja moze da presudi u odabiru automobila jeste upravo izbor motora i menjaca.
Dzaba su sve ostale stvari dobre, kada ono sto treba da vam traje dugo i da vam ne stvara mnogo problema nije kako treba.

Kod Fiata to nije slucaj, motori i menjaci su se odlicno pokazali za nase uslove.

Odrzavanje Fiat benzinskih motora je veoma prosto i jeftino, svaki mehanicar gotovo da poznaje ove motore i zna im sve sitne mane i boljke koje se resavaju u nekoliko hiljada dinara.

Dizel motori nisu nista drugaciji od benzinaca, prepoznatljivi po tome da prelaze milionske kilometraze, na zapadu su ih kupovale razne firme i pojedinci koji su prelazili i preko 40 hiljada godisnje, te nije tesko pronaci modele na stranim oglasima 10 godina stare sa 400 hiljada kilometara

1.2 8v i 16v benzinski motori

  • Prepoznatljivi po jeftinom odrzavanju i visokoj izdrzljivosti
  • Curenje ulja na ventil dekli je jedna od mana, proverite da li postoje tragovi ulja
  • Alternator montiran nisko, kada prodjete kroz vecu vodu zna da pravi problem ili da crkne
  • 8v motor od 65ks preslab za ovakvu karoseriju, mora se voziti na visim obrtajima

1.4 8v i 16v benzinski motori

  • Veoma slicni 1.2 motorima po ceni odrzavanja
  • Malo veca kubikaza donosi bolje performanse, a potrosnja ostaje veoma slicna
  • Motori za preporuku prilikom kupovine
  • Pogodni za ugradnju TNG uredjaja
  • Slicni problemi kao kod 1.2 motora

1.4 TJET benzinski motor

  • Turbo benzinski motor koji donosi skuplje odrzavanje
  • Osetljiva turbina koja zna da pukne ili prozuji te zahteva remont ili cak zamenu
  • Curkanje ulja
  • Performanse su zadovoljavajuce i pruzaju sportski osecaj

1.3 Multijet dizel motor

  • Izuzetno mali potrosac
  • Jeftin za odrzavanje, modeli sa 5 brzina nemaju plivajuci zamajac
  • Pogon na lanac – zna da se istegne, preventivna zamena preporucljiva
  • Jeftina registracija zbog male kubikaze i snage – ali performanse ne izostaju
  • Problem sa zaglavljivanjem EGR ventila – ciscenje preventivno svakih godinu dana

1.6 Multijet dizel motor

  • Nalazi se u novijem Puntu Evo
  • Performanse nisu kao 1.9 ali zadovoljava potrebe
  • Ima probleme sa EGR ventilom kao i 1.3 Multijet
  • Problemi sa DPF filterom – ceste regeneracije i zacepljenja
  • Alternator slabijeg kvaliteta – zahteva remont svakih 100-150 hiljada
  • Pogon na zupcasti kais – preventivna zamena i nemate problema
  • Niska potrosnja – izuzetno stedljiv agregat sa pomalo glasnim zvukom

1.9 Multijet dizel motor

  • Motor koji zaista pruza sportski osecaj voznje u ovako malom automobilu
  • Za performanse koje pruza izuzetno nizak potrosac
  • Kovan motor – neunistiv i velik tuning potencijal
  • Problemi sa EGR ventilom – prljanje i zacepljenje – preventivno cistiti
  • M32 menjac koji je uparen sa ovim motorom ne moze da izdrzi ovoliku snagu i obrtni moment
  • Vise o menjacu procitajte ovde
  • Problem sa MAP senzorom, protokomerom, regulatorom pritiska goriva, senzorom radilice kao i crevima od turbine/interkulera
  • Pored ovih problema sama osnova motora je odlicna i sve ove sporedne stvari se lako resavaju.

Fiat Grande Punto – mehanika

Problemi sa ostalim sklopovima na Grande Puntu mogu da postoje, a evo i neki od najcescih problema:

  • Skripanje prilikom motanja volana – amortizeri procure i oslabe, prilikom motanja stvaraju cudan zvuk
  • Servo upravljac zna da otkaze – Grande Punto ima elektricni servo i moze da ima problem sa senzorom ugla volana, cetkicama ili upravljackim modulom
  • Skripanje u zadnjem delu vozila – silen blokovi zadnjih amortizera, gde se amortizer montira na gornjoj strani zna da skripi
  • Vibracije i lose kocenje – zadnje kocione celjusti vibriraju zbog prevelikog zazora u celjustima, postoji resenje za ovaj problem.
  • Dualogic automatski menjac – zapravo robotizovani manuelni menjac – elektrohidraulicni sklop cesti problemi sa senzorima i aktuatorima

Sloba

Moje ime je Slobodan. U slobodno vreme volim da provodim vreme tragajuci za zanimljivostima iz automobilskog sveta.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.