Audi A4 B8 iskustva za kupovinu polovnjaka
Audi A4 B8 iskustva vlasnika
Audi A4 B8 se svideo velikoj vecini ljudi jer je automobil koji moze da odradi sve, a ipak je kompaktnih dimenzija. Od automobila za porodicu ili samca, preko vikend sportskog automobila, ovaj automobil zadovolji sve potrebe. Procitajte nas tekst Audi A4 B8 iskustva za kupovinu polovnjaka i saznajte sve probleme.
Poceo je da se proizvodi 2008 i trajao do 2015, restajling se dogodio 2012.
Audi A4 B8 iskustva
1 – Motor 2.0 TDI iskustva – problem sa ubrizgavanjem i pumpom za ulje.
Motori pre facelifta koji su Euro 5 u slabijim varijantama do 140, 136 i 120 konja su znali da imaju problem sa ubrizgavanjem odnosno sa diznama, to se ipak dogadja na vecim kilometrazama ali treba obratiti paznju na pravilan rad motora.
Uljna pumpa ima prenosnik preko zupcanika i tegova za balansiranje, a glavni pogon se vrsi preko osovinice koja ima kockast oblik imbusa te zna da se pojede i da preskoci, samim tim gubite pritisak ulja.
2 – 2.0 TDI i 1.8 TFSI – problemi sa vodenom pumpom
Dogadjalo se da dodje do otkaza vodenih pumpi na pomenutim motorima, dok 2.0 TDI ima standardno vodenu pumpu na zupcastom kaisu i menja se uz veliki servis. Curenje antifriza, tragovi ispod automobila ili na motoru ukazuju na ovaj problem.
1.8 TFSI ima vodenu pumpu koja se pokrece preko malog kaisa, a motor je inace pogonjen lancom, sama vodena pumpa se nalazi u kucistu sa termostatom i treba da se promeni i kuciste, termostat i vodena pumpa da biste adekvatno otklonili problem.
3 – 2.0 i 1.8 TFSI piskav zvuk, zvizdanje i cudni zvukovi
1.8 TFSI ima sistem za separaciju uljnih para koji se nalazi na poklopcu ventila, to je takozvani iberlauf – odusak.
U ovom sistemu se uljne pare ponovo vracaju na sagorevanje i u ovom separatoru postoji membrana koja probije i zato automobil dobija ovakav zvuk. Najcesce neprimatan kada je automobil hladan, a postaje glasniji kako se greje.
Najcesce greske koje pritom izbacuje su: P0507, P2178, P2188, P2279
4 – 1.8 TFSI 120, 160 – velika potrosnja ulja
Ovaj motor je imao cudno dizajnirane brisajuce karike koje usled neredovnog menjanja ulja postanu zacepljene, tada se javlja problem da ne “skinu” svo ulje i da se ono sagoreva u cilindru.
Resenje ipak postoji, postoje unapredjene karike koje imaju bolji brisajuci efekat i teze se zaprljaju. Uz to je potrebno i redovna zamena ulja na 10 hiljada kilometara.
Ovaj problem nemaju motori sa 170ks u restajlingu, oni vec imaju poboljsane karike.
5 – Multitronic menjac na svim modelima
Audi je prestao koristit obican automatski menjac sa wandlerom i upotrebljavaju multitronic menjac na modelima bez quattro pogona (cak i sa quattrom na modelima do 150ks). Jaci modeli sa quattro pogonom dobijaju S-Tronic ili tiptronic menjac sa wandlerom u zavisnosti od godista i motora.
Multitronic je imao dosta problema sa racunarom koji upravlja, jer upravo on odredjuje obrtaje i ponasanje ovog menjaca bez klasicnih stepeni prenosa.
Ovaj menjac zahteva redovnu zamenu ulja na 40 hiljada kilometara inace se ulje pregreje i unutrasnji elementi stradaju poput frikcionih diskova. Upravo zbog neredovnih promena ulja u mladosti ovih menjaca oni kasnije stradaju na vecim kilometrazama.
6 – Neprecizan volan – trese
Na Audiju A4 se desavalo da pukne crevo od serva, tada se gubi pritisak u sistemu i upravljacki sistem postaje veoma cudan, ima dosta lufta, neprecizan je i trese pri odredjenim brzinama.
Potrebno je naci izvor curenja, a to najcesce bude crevo i zameniti ga novim.
7 – Trosenje prednjih plocica i diskova na 2.7 i 3.0 TDI motorima
Teski dizel motora koji su dosta nagnuti ispred prednje osovine i pomeraju balans celog automobila ka napred. Zbog toga u slucajevima ovih motora vise koce prednje kocnice i samim tim se vise trose, uz to dodatno su ovi automobili tezi od 2.0 dizel i ostalih benzinskih motora.
8 – Motori sa lancem – zveckanje lanca prilikom starta – cudan zvuk – lanac se cuje
V6 motori dizeli i svi benzinski motori u ovom modelu su pogonjeni lancem, za njegov pravilan rad je najvazniji dobar pritisak ulja, neredovnim menjanjem ulja dolazi do trosenja motora i istezanja lanca.
Kada je lanac istegnut potrebna je zamena celog seta sa klizacima i zatezacem lanca, nakon toga redovne promene ulja na 10 hiljada kilometara za dugovecan rad motora.
Kod benzinskih 4 cilindrasa nije potrebno vadjenje motora za promenu lanca, dok kod ostalih varijanti je ipak potrebno izvaditi motor napolje.
9 – Bobine na benzinskim motorima
Ukoliko benzinski motori imaju nepravilan rad, izostanke paljenja ili veliku potrosnju goriva najcesci uzrok jesu bobine koje su znale dosta cesto da stradaju cak i na manjim kilometrazama. Ovi bobine su dosta jake i cim oslabe, nemaju dovoljno snage da zapale smesu i samim tim motor ima manje snage i vecu potrosnju.
Zamena bobina nije tezak posao, uz to bi se trebale zameniti i svecice.
10 – Velike kilometraze – prevare na oglasima
Ovi automobili su bile prave porodicne i poslovne krstarice, ne zavaravajte se da je moguce da imaju samo 180 hiljada kilometara nakon 10 godina upotrebe.
Da moguce je, ali takvi modeli su dosta skuplji od onih koji su medju jeftinijima na oglasima.
Ipak to ne treba da vas uplasi, ovi automobili zaista mogu da prevale velike kilometraza, cak iako kupite automobil sa pravih 300 hiljada, ocekujte barem jos 300 hiljada sa sitnim problemima
Audi A4 B8 – problemi sa elektronikom – iskustva
Audi A4 B8 je kvalitetno izradjen automobil sa dosta elektronike koja olaksava svakodnevnicu. Medjutim i tu su se desavali mali propusti.
- Senzor temperature kabine za automatsku klimu je znao da se pokvari i prijavljuje laznu temperaturu, tada klima i grejanje ne rade na podesenoj temperaturi dobro.
- Automatsko otvaranje gepeka – motor koji otvara gepek je znao da se kvari i da se ne otvara na dugme.
- Grejace zadnjeg stakla prestanu da rade odjednom – problem je u kontrolnoj jedinici najcesce, potrebno je azuriranje softvera ili zamena modula.
- Alarm se aktivira sam od sebe – modeli koji imaju ugradjen alarm znali su sami od sebe bez ikakvog razloga da ukljuce alarm, potrebno je azuriranje softvera u Audi servisu da se resi problem
Preporuka za kupovinu Audi A4 B8 modela
Preporucio bih kupovinu restajling modela sa 2.0 TDI motorom od 150 konjskih snaga, u njemu su ispravljene mnoge nepravilnosti na 2.0 TDI motorima, ukombinovan sa manuelnim menjacem. Ocekujte kombinovanu potrosnju cak i ispod 7 litara.
Ukoliko pak zelite automatski menjac onda je preporuka 2.0 TDI motor od 190 konjskih snaga sa quattro pogonom i tada on ima S-Tronic menjac sa duplim kvacilom. U ovom slucaju imacete kombinovanu potrosnju od oko 8 litara
Od benznskih motora mogao bih samo da preporucim 1.8 TFSI od 170 konjskih snaga u restajlingu, ima promenjene karike koje resavaju problem sa potrosnjom ulja, kombinovana potrosnja goriva je oko 8,5 litara.