DPF filter – problemi i rešenja – regeneracija DPF

Šta je to DPF?

DPF je engleska skraćenica za Diesel Particulate Filter, odnosno filter čestica čađi. Dizel automobili prilikom sagorevanja izbacuju dosta čađi i krupnih čestica koje su štetne po zdravlje ljudi.

Zato je na automobile od Euro4 standarda počela ugradnja DPF filtera.

DPF se nalazi na izduvnoj grani posle katalizatora ili može da bude sjedinjen sa katalizatorom u jedan fizički deo.

DPF filter je predviđen da čestice skuplja u gradskoj vožnji i kada ima priliku van grada na višim obrtajima i na visokoj temperaturi njih spali. Ovaj proces se naziva regeneracija DPF filtera.

DPF filter na izduvnoj grani

Da li mogu da uklonim DPF fizički i softverski?

DPF je moguće ukloniti na ovaj način, ali nikako nije preporučljivo da ovo radite. Osim toga što postoji mogućnost da nećete moći da prođete tehnički pregled, postoji šansa da budete kažnjeni. Osim toga, razmislite i o vašim plućima i plućima vaše dece, roditelja i prijatelja.

DPF – NE uklanjajte sa automobila.

Kako da znam da li mi je DPF ispravan?

Dokle god vaš automobil ne izbacuje grešku i ponaša se normalno, nemate razloga za brigu.

Ukoliko vidite lampicu sličnu ovoj ili tekst na tabli koji vam kaže da nastavite vožnju, obavezno ispoštujte tu proceduru.

Kako dolazi do začepljenja DPF-a i problema?

Automobili sa DPF-om su često automobili više srednje klase kojima glavno mesto nije u gradu. Dakle isključivo gradska vožnja mnogo smeta DPF filteru.

Kreni stani situacije, mnogo hladnih startova motora, kratke relacije su smrt za DPF i problemi u najavi.

Za automobile sa DPFom je potrebno koristiti odgovarajuće ulje koje je propisao proizvođač, a najčešće će to biti 5W30 ACEA C3 standarda.

Ulje u automobilima sa DPFom koji se koriste u gradskim uslovima treba češće menjati i oslanjati se na interval zamene ulja u otežanim uslovima kako neki proizvođači propisuju. Noviji automobili takođe imaju senzor kvaliteta ulja i ako vam on predlaže zamenu ulja, verujte mu jer on vrlo retko greši.

Kvalitet goriva takođe utiče i vodite računa gde sipate gorivo.

Kako da ne dođe do začepljenja DPF filtera? Održavanje DPF – regeneracija DPF-a

Automobile sa DPF filterom je potrebno voziti ponekad na dužim relacijama, samim tim oni će ući u regeneraciju DPF-a.

Kako da prepoznate kada je auto u regeneraciji?

Auto će imati sledeće simptome:

  • Pojava lampice slične ovoj
  • Povišen ler gas
  • Veća potrošnja na bord kompjuteru
  • Ne radi start/stop sistem
  • Čudan miris iz auspuha

Ukoliko automobil vrši regeneraciju, nastavite vožnju, nikako ga nemojte prekidati i vozite na povišenom broju obrtaja motora 2500-3500 obr/min.

Šta ako regeneracija ne uspe i automobil neće da ide, izbacuje greške?

Nasilna regeneracija i čišćenje su mogući rešenji za ovaj problem, ako vam se javlja prvi ili drugi put.

Nasilna regeneracija je proces koji se pokreće preko dijagnostike, automobil najčešće tada radi u mestu, čeka da se zagreje, zatim radi na visokom broju obrtaja i pokušava da očisti DPF filter.

Ukoliko pak imate učestal problem sa DPF filterom, nažalost on je ili za zamenu ili je vaš motor u izuzetno lošem stanju pa ga ni zamena DPF-a ne bi spasila.

DPF filter košta od 500-3500e u zavinosti od automobila, danas postoje firme koje se bave čišćenjem DPF filtera sa čime mu možete produžiti životni vek.

Kako onda da rešim problem sa DPF filterom?

Ukoliko planirate da vozite automobil u gradskim uslovima konstantno, jednostavno kupite manji automobil sa benzinskim motorom.

Dizel automobili sa velikim motorima traže duže relacije, veće temperature i konstantnu brzinu da bi njihov životni vek bio dug.

Sloba

Moje ime je Slobodan. U slobodno vreme volim da provodim vreme tragajuci za zanimljivostima iz automobilskog sveta.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.