Mitovi i zablude o ekonomičnoj vožnji

Čuli ste dosta stvari o tome kako se treba voziti da bi vaš automobil trošio što manje. Neke od tih stvari ipak nisu istinite, a mi ćemo vam otkriti koje su to.

Zabluda 1Manji motor = manja potrošnja

Autoindustrija teži ka proizvodnji sve manjih motora. Sada i mnogo velika vozila poput karavana i SUV vozila ima motore zapremine oko 1000 kubika i sa manje konjskih snaga.

Zapravo ovi motori će više trošiti od motora sa većom kubikažom. Za nisku potrošnju potrebno je naći balans između težine vozila i adekvatne kubikaže i snage motora.

Takođe mali turbo motori sa 3 cilindra su izuzetno kvarljivi i nisu dugotrajni.

Zabluda 2 – Premium goriva smanjuju potrošnju?

Da li premium goriva zaista smanjuju potrošnju?

Pitanje je veoma delikatno i odgovor je i da i ne. Na nekim automobilima može doći do smanjenja potrošnje ali to je veoma malo i neopravdava cenu goriva.

Preporuka je držati se standardnog goriva i na taj način ćete više uštedeti, a ukoliko želite gorivo možete aditivirati i naknadno.

Zabluda 3 – Sporije ubrzavam pa ću manje trošiti

Sporije ubrzavanje neće smanjiti potrošnju goriva. Ako sporije ubrzavate, vaše ubrzavanje će trajati predugo i nikako nećete biti ekonomičniji.

Takođe i preterano naglo ubrzavanje nije ekonomično.

Najbolje je naći neki kompromis i ubrzavati sa papučicom pritisnutom do pola ili dovoljno da automobil ubrzava odlučno.

Zabluda 4 – Izbacivanjem u ler manje trošim

Kada vozilo radi na leru, troši određenu količinu goriva, obično to možete primetiti na novijim automobilima kada ispišu potrošnju u litrama na čas (l/h).

Kada ste u brzini i pustite gas, svi noviji automobili gase dotok goriva (cut-off) i ne troše gorivo.

Kočenjem motorom štedite kočnice ali takođe i gorivo.

Zabluda 5 – Sporija vožnja je ekonomičnija

Automobili današnjice najmanje troše između 70 i 110 km/h zavisno od konstrukcije automobila, motora i menjača.

Ukoliko vozite sporije ne samo da nećete uštedeti gorivo, već ćete i potrošiti vreme, a vreme niko ne može da vam nadoknadi.

Zabluda 6 – Menjanje brzina na niskim obrtajima

Konstrukcija SUS motora je takva da motori razvijaju snagu i obrtni moment na određenom rasponu obrtaja motora.

Ukoliko vozimo u rasponu gde motor ne daje dovoljno snage i obrtnog momenta, time ga gušimo i teramo da više troši.

Najekonomičniji način vožnje benzinaca je između 2500 i 3000 obrtaja, a dizela između 1750 i 2500 obrtaja.

Zabluda 7 – Zagrevanje automobila

Upalite automobil ujutru, pa ga ostavite da radi, da se zagreje pa tek onda da krenete. Ne nikako!

Moderni automobili se veoma teško zagrevaju u mestu, pored toga, motor će se zagrejati što ne znači da će i ostale komponente poput menjača, diferencijala.

Prilikom hladnih dana, automobil startovati, pustiti da odradi 15-30 sekundi. Zatim krenuti polako, bez naglog dodavanja gasa, sa nežnijim promenama brzina.

Za kraj ono što vam zaista može pomoći i nije zabluda

Naduvajte gume na propisanu količinu koliko propisuje proizvođač automobila. A te informacije možete pronaći u knjižici vozila, na poklopcu rezervoaru ili na B stubu kada otvorite vrata.

Trudite se da vozite glatko, bez naglih kočenja i ubrzavanja, predviđajte tok saobraćaja i prilagodite se tome.

Izbacite višak stvari iz automobila, ponekad u vašem gepeku zna biti i po desetine kilograma nepotrebnih stvari koje vozate sa sobom.

Održavajte vaš automobil, ukoliko vam automobil ne postiže radnu temperaturu ili ima probleme sa ubrizgavanjem, nikako neće biti ekonomičan.

Sloba

Moje ime je Slobodan. U slobodno vreme volim da provodim vreme tragajuci za zanimljivostima iz automobilskog sveta.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.