BMW E46 iskustva i savet za kupovinu polovnjaka
Najbolja generacija serije 3?
BMW E46 iskustva i savet za kupovinu polovnjaka je tekst koji ce pomoci Vama da napravite pravi izbor prilikom kupovine ovog automobila.
Pitanje se postavlja da li je ova generacije serije 3 zaista najbolja kako mnogi spominju. Ja bih se u mnogome sa vecinom slozio i smatram da je kvalitet automobila zaista bio na vrhunskom nivou, u cilju je bilo dokazivanje nad konkurencijom sa kvalitetom i izdrzljivoscu.
BMW E46 iskustva – eksterijer spoljasnjost
U samoj spoljasnosti ovog vozila morate obratiti paznju na par sitnica
Iako je dosta kvalitetno urađen može imati sledeće probleme:
- Problemi sa zadnjim svetlima – konektori na kucistu zadnjih lampi su znali da izgore posle mnogo godina koriscenja i ukoliko je bilo vlage i loseg kontakta.
Takodje podnozje odnosno instalacije od sijalicnih grla je znala da korodira i pravi probleme. - Nosac zadnjeg mosta puca – BMW je vozilo sa zadnjim pogonom i zadnji most trpi pored rupa i neravnina takodje i sve udare sto se tice prenosa snage.
Bez pravila i sa normalnom voznjom nosaci zadnjeg mosta su znali pucati, problem je relativno poznat u Srbiji i dosta majstora je vec ovo radila, potrebno je dodatno ojacati nosace. - Centralno zakljucavanje prestane da radi, vrlo je poznat problem kada GM5 modul, odnosno modul za centralno zakljucavanje.
- Kederi oko vrata, vetrobrana i zadnje sofersajbne treba dobro pregledati, na vecini je vec otvrdnuo, kruni se ili je otpao.
- Projektori u xenon farovima su bili podlozni da izgore i vidljivost bude jako smanjena, proverite svetla i budite spremni na zamenu projektora ukoliko ona lose sijaju.
- Iako vecina E46 ima centralno zakljucavanje, ono je bilo problematicno ukoliko GM5 modul crkne, zato s vremena na vreme treba proveriti i cilindar za rucno otkljucavanje, jer je i on bio problematican, te da ne biste ostali i bez jednog i bez drugog, budite obazrivi i proveravajte s vremena na vreme
- Aktuator za zakljucavanje i otkljucavanje je jedna od cestih stvari koje izdaju vlasnike E46.
BMW E46 iskustva – enterijer unutrasnjost
E46 su neki nazvali poslednjim pravim BMWom, samim tim taj duh koji je vladao u unutrasnjosti i ostavljao najveci utisak na sve koji su se nasli u vozilu je bio itekako prisutan ovde.
Vozilo je odisalo sportskim duhom i zeljom za voznjom, upotrebljeni materijali su bili na vrlo zavidnom na nivou, a tehnologija za to doba na samom vrhuncu, usled koriscenja vrlo skupih i komplikovanih sistema, posle 20 i vise godina, normalno je da dodje do nekih problema kao sto su:
- Ventilator kabine – problem kako kod manuelne tako i kod automatske klime, pregorevanje i prestanak rada\
- Podizaci stakala – vrlo cest problem kod svih E46, da biste otkrili da li su prekidaci problem mozete jednostavno probati da zatvorite ili otvorite prozore dugim drzanjem dugmeta na kljucu. Uz to, plastike za koje se povlaci i pritiska podizac su znale pucati.
- Problem sa sijanjem lampice airbaga, cest problem ne samo kod E46 vec kod svih BMWova generacije od 1998 do 2010 jeste senzor u suvozacevom sedistu, ovo je senzor koji signalizira da neko sedi na sedistu i trazi da se veze, uz to sluzi u sistemu airbaga, ukoliko je u kvaru svetlece lampica airbaga.
- Pixeli na radiu i instrument tabli, displeji za prikaz klimatizacije i informacija na instrument tabli su koristili displeje sa crnim pixelima, vrlo cesta tehnologija tog doba, usled mnogo godina ovi pixeli jednostavno pocinju da nestaju, blede i reaguju na promene temperature. Postoje ljudi koji ovo repariraju.
- Problemi sa curenjem vode u unutrasnjost vozila su najcesce povezani sa odlivima vode sa panorame.
- Nebo i stubovi su znali da se odlepe i padaju, vrlo cesto se to desavalo na ovoj generaciji, te je vrlo lep izbor staviti crno nebo i stubove ukoliko vec morate menjati.
Motorizacija – BMW E46 iskustva
Siroka paleta motora pratila je E46 od njegovog izlaska do kraja proizvodnje, M52 motori su bili u upotrebi samo do facelifta 2000 godine i to je znacilo da je 2.0 benzin bio sestak, kasnije pak je taj motor prerastao u 2.2 i vise nije bio zanimljiv u nasoj drzavi zbog poreza na kubikazu. BMW E46 iskustva i savet za kupovinu.
Dizeli su bili mnogo popularniji, taj cuveni M47 dizel koji je imao lanac napred je prava legenda u narodu, ali i on je imao svojih slabih tacaka u prvim godinama.
- M47 dizel agregat od 2 litre je postojao i pre i posle facelifta, pre facelifta je nosio oznaku M47D20 i imao je 136ks, dok je posle facelifta bio tehnicki unapredjen i nosio oznaku M47TUD20 i imao 150ks u verziji 320d.
Velik problem motora pre facelifta je bila bosch pumpa i dizne, cesto su se pri kilometrazama vecim od 200 hiljada desavali problemi sa pumpom goriva, u pocetku je to bio skup i vrlo delikatan popravak koji su znali samo pojedini majstori, a kasnije je to postalo maltene svuda dostupno popravljivo. Ipak nikad taj auto nije isao ni priblizno onom modelu od 150ks.
Motor od 150ks je bio sasvim drugaciji, imao je commonrail ubrizgavanje i mnogo izdrzljivije dizne, samim tim je bio odlican odnos snage i tezine za ovo vozilo - M52 i M54 benzinski motori su imali dosta cest problem sa vanos sistemom, odnosno varijabilnim bregastim osovinama. Tada bi se javljali cudni zvukovi na leru i u voznji, gubitak snage i povecana potrosnja.
- Svi benzinski motori su patili od curkanja ulja na dihtungu ventil dekle, ali je ovaj “kvar” lako resiv promenom dihtunga.
- Benzinski motori su takodje imali problema sa separatorom uljnih para, takozvanim ccv ventilom, manifestuje se kroz povecanu potrosnju ulja i dim na auspuh
- DISA ventil je BMWov naziv za klapne u usisnoj grani, dosta benzinskih motora u E46 ovo ima, ukoliko se cuje klaparanje, ima los odaziv na gas i visoku potrosnju, uzrocnik upravo moze biti ova klapna u usisnoj grani zvana DISA ventil.
- Cest problem kod BMW motora jeste curenje antifriza na termostatu, vodenoj pumpi, cevima koje vode u kabinu za grejanje, ali i na plasticnim razdelnicima za cevi od antifriza. Ukoliko primetite gubitke antifriza u boci, pre nego pomislite da je u pitanju glava motora, obratite paznju na sva creva i njihove spojeve.
- Visko – ventilator, BMW je u svojim modelima odlucio da koristi visko ventilator umesto obicnog elektricnog. Ovaj visko poseduje elektro mehanicko kvacilo koje visko ukljucuje po potrebi, bilo kakav los zvuk prilikom ukljucivanja i rada ventilatora moze ukazivati na problem sa kvacilom visko ventilatora.
Menjaci – BMW E46 iskustva
BMW je za potrebe E46 modela izveo mnogo varijanti menjaca. Manuelni i automatski menjaci su bili u izboru i mnostvo razlicitih diferencijala, te je kasnije tuning zajednica odusevljena zamenama diferencijala na njihovim vozilima.
Za potrebe ovog modela manuelni menjaci su dolazi od Getraga i ZF-a, oba renomirana i vrlo kvalitetna proizvodjaca menjaca. Tipicni problemi sa ovim menjacima su bili samo usled stila voznje, pregrubog startovanja, loseg ili nikakvog odrzavanja. Za manuelne menjace se moze reci da su fabricke specifikacije odlicno zadovoljavali, a za potrebe tuning zajednice postoje dostupne verzije sa jacih modela gde je uklapanje moguce.
Automatski menjaci u modelu E46 su bili sarenoliki i mnogo njih je zapravo bilo GM proizvodnje, dok su samo poneki jaci benzinski modeli dobili ZF menjac.
Daleko od toga da su GM automatski menjaci losi, ali dug niz godina, lose i neredovno odrzavanje bez zamena ulja dovode do problema. GM menjaci su popravljivi i ne tako skupi kao DSG.
ZF automatski menjaci su poprilicno dugotrajni i sa lepim promenama brzina, ali pate od iste bolesti kao i GM, odnosno od loseg i neredovnog odrzavanja.
Ukoliko nadjete bilo koji menjac u E46 modelu, najbitnija stvar jeste odrzavanje, odnosno zamena ulja i filtera (kod automatskog menjaca). Svaki menjac koji nije trpeo nasilnu voznju i odrzavan je redovno, moze da predje stotine hiljada.
Nezahvalno je dati predlog, ali svakako probajte vozila i saznajte da li je ikada menjac radjen, popravljan, odrzavan, to bi bio predlog za vozila ovih godina.
BMW E46 – preporuka za izbor
Kada se BMW E46 pojavio svakako je bio vrhunski automobil, ali godine eksploatacije i neredovno, nepravilno odrzavanje su doveli da je izbor polovnih automobila vrlo los.
Ukoliko ste se ipak pored svega odlucili da ovaj automobil bude vas bas izbor, predlog bi bio 320d sa 150 konjskih snaga.
Ljubitelji benzinskih motora su posle facelifta ostali sa osnovnim 2.2 motorom, ukoliko je vec kubikaza ne preterano presudna stvar, predlozio bih 325i sa M54B25 motorom od 190ks.
BMW E46 iskustva vlasnika govore da benzinski motori vece zapremine trose skoro identicno kao 2.0 ili 2.2 motor i ne treba da vas plasi njihovo odrzavanje jer je skoro pa identicno.
Pogledajte je i sta je nas dobri pokojni Mirko Rašić imao da kaže o ovom modelu.