BMW

BMW N47 lanac – pucanje, problemi, iskustva i resenje

Uvod

BMW N47 je 2.0 dizel motor koji je BMW poceo ugradjivati 2007 godine, naslednik M47 motora.
Moze se naci u skoro svim BMW modelima sa dizel motorom od 2007 do 2014 godine, poput serije 1, 3, 5, X1, X3

BMW N47 lanac

BMW je za razliku od prethodnika odlucio da lanac premesti na zadnju stranu motora, te zamenu samog lanca oteza.
Za zamenu lanca je potrebno izvaditi motor i cena je zbog toga dosta visoka.
Osim toga sam lanac je dosta tanji, nije vise dvoredni kao na M47.
Osim toga nije samo kilometraza problem, jer se problem javlja cak i na modelima sa malom kilometrazom.

Unutrašnji izgled motora

Sta je problem zaista

Pravi problem je preporuka BMWa i servisa da se zamena ulja produzi na 30 hiljada kilometara. Apsolutna glupost

ULJE ULJE ULJE – jednostavno menjajte ulje, vozila sa pogonom na lanac žive od ulja.

Menjajte ulje redovno


Cak i najbolja ulja ovu kilometrazu veoma tesko podnose, gube svoj viskozitet i svoju svrhu. Pored toga dizel je opremljen DPF filterom koji dosta skraćuje zivotni vek ulju i cini ga redjim i smanjuje njegovu ulogu.
Posle pucanja lanca, dolazi do ostecenja komponenti samog motora, poput ventila, klackalica, glave, radilice i jos mnogo stvari koje kostaju vise hiljada evra.

Najcesce pucanje lanca se dogadja na startovanju vozila, tada se lanac najvise nateze i tada najcesce dolazi do pucanja ili do otkrivanja zvukova i simptoma loseg lanca.

Prava poenta njihovog sistema jeste iskoristi i baci, ovi automobili su pravljeni da ga koristi jedan, eventualno dva vlasnika i posle toga popravke postaju ceste i veoma skupe.

Simptomi i kako prepoznati kvar

Prvi simptom loseg lanca je cudan zvuk zveckanja prilikom pokretanja motora, pazljivo slusajte kada kupujete polovan automobil i poslusajte vise modela da biste bili sigurni u pravilan i ispravan zvuk motora.

Treba razlikovati zvukove i znati gde slusati, lanac se nalazi na zadnjoj strani motora, te telo treba pozicionirati prema tome, probajte da cucnete i pridjete vise ka sredini vozila da biste culi bolje.

Takodje trazite servisnu istoriju vozila i vidite na kojoj kilometrazi je menjano ulje, ukoliko je vise od 15 hiljada izmedju dve zamene, ovaj model bi trebalo preskociti.

Zamena lanca – cena i proces

Za zamenu lanca na N47 motorima je potrebno motor izvaditi van karoserije, tek se onda moze pristupiti zameni lanca, naravno uz sam lanac je potrebno zameniti i lancanike, uljni spaner, kao i vodilice lanca. Ujedno bi bilo pametno zameniti i PK razvod.

Zbog velikog obima posla oko intervencije vadjena motora, majstori cesto izbegavaju ove automobile ili skupo naplacuju.

Cena ovakve intervencije iznosice najcesce izmedju 800 i 1200e u zavisnoti od proizvodjaca delova.

BMW opoziv vozila sa N47 motorom i izmena lanca

BMW je u pojedinim drzavama radio opoziv za modele sa N47 motorom. Modeli koji su po broju sasije bili obuhvaceni mogucnoscu da lanac moze puci zbog predugog intervala zamene ulja su dobili ili besplatnu zamenu lanca ili ponudu za prelazak na noviji model BMWa.

Navodno su delovi koje je BMW u opozivu ugradjivao bili kvalitetnije nego prvobitno ugradjeni, iako je ovo samo nagadjanje.

BMW je tokom godina eksploatacije motora uvideo to i uneo je neke promene, ispod mozete pronaci periode kada je BMW radio ispravke

  • 01/02/2007 – 05/01/2009 – prvobitno napravljeni motori, najkritičniji za kupovinu, najviše pucanja lanaca je upravo iz ovog perioda
  • 05/01/2009 – 01/03/2011 – BMW je najpravio nekoliko izmena, lanac često ne puca nego počne proizvoditi čudan zvuk i daje vam do znanja da je vreme za zamenu
  • 01/03/2011nadalje – BMW je napravio još nekoliko izmena, ali nisu doprinele da lanac bude drastično bolji, i dalje će vas upozoravati zvukovima dosta pre nego što pukne.

Zaključak

BMW automobili su zaista odlična vozila, koja su se godinama dokazivala. Lično smatram da su jedni od celokupno najkvalitetnijih automobila, ali upravo ovaj motor je poljujao njihov ugled.

Često ljudi, baš kao i ja lično izbegavaju BMW zbog ovog motora, iako zaista on nije toliko loš jer postoje primerci i sa preko 500 hiljada kilometara.
Svakako da je za polovnjaka par godina starog za koji se jedva nakupi novca, izdatak od 1000e u prvih nekoliko meseci zaista velik trošak.

Ipak ukoliko je vozilo redovno održavano i često je menjano ulje, ili pak imate podatak da je lanac promenjen, bez razmišljanja bi se moglo ući u takvu kupovinu.

Sloba

Moje ime je Slobodan. U slobodno vreme volim da provodim vreme tragajuci za zanimljivostima iz automobilskog sveta.