Automobili

Audi A3 8P (2003-2013) – iskustva, problemi, kvarovi

Najtraženiji momački automobil?

Audi A3 je pravi šmekerski automobil, sa lepim izgledom, solidnim motorima, lepom opremom i kvalitetnim materijalima smatra se kao najbolja kupovinu za mladiće.
Pravio se skoro 10 godina, pretrpeo je i fejslift, promenu motora sa pumpa-dizne na common-rail. Zbog toga svako za sebe može da nađe idealan primerak.

Eksterijer

Audi A3 3 vrata
Audi A3 sa 3 vrata, pre facelifta

Audi A3 se mogao pronaći u karoserijskoj izvedbi sa 3 vrata i sa 5 vrata popularno nazvanoj Sportback. Takođe fejslift je doneo i manje popularnog kabrioleta koji se retko kod nas nalazi.
Ukoliko ste zainteresovani za moćne motore i sportski naglašene obline postoje i S3 i RS3 verzije.

  • Do fejslifta 2008 godine, može se desiti da automobil ima ponegde rđe i korozije, vožnja po slanim putevima u inostranstvu odakle dolazi dosta automobila utiče na razvoj korozije na već poznatim mestima oko rubova i na sajtnama, takođe i na gepek vratima.
  • Problemi mogu da se dešavaju sa vozačevim vratima, događa se da puca električna instalacija na pregibu između vrata i karoserije. Usled toga može doći i do problema zadnjih vrata na sportbacku. Trebalo bi dobro proveriti da li rade električni podizači i podešavanje retrovizora.
  • Prekidač na gepek vratima za otvaranje prtljažnika može da se pokvari, proverite da li se gepek otvara samo preko ključa ili može i ručno.

Enterijer

Enterijer Audija i njegove mane označene

Mesta na zadnjoj klupi u verziji sa troje vrata ima ukoliko su svi putnici visine do 180cm, mesta je dovoljno za 4 putnika.
U izvedbi sa 5 vrata, mesta ima malo više i malo viši ljudi bi takođe mogli komotno da se smeste, peti putnik je ipak pod velikim znakom pitanja.

Neki od nedostataka u enterijeru su:

  • Materijali u enterijeru vozila zaista deluju kvalitetno, ipak su imali propusta i to većinom sa farbom.

  • Dugmici na radiju, prekidac za svetla, prekidac za podizanje prozora brzo pokazuje znakove habanja

  • Varijante sa sportskim sedistima se vrlo brzo izgule bocne potpore kod čestih ulazaka i izlazaka iz vozila

  • Dosta škrta osnovna oprema u odnosu na konkurenciju

  • Bord kompjuter ima problem sa nestajanjem piksela i samim tim postaje nečitljiv

  • Kod verzije sa 3 vrata, mehanizam za preklapanje sedišta može biti problematičan, proveriti da li se sedište preklapa i pomera

Motori i menjači

Audi A3 se pravio zaista dugo, te je doživeo više era razvoja motora, paleta je zaista raznolika, ali pojedini mogu imati dosta problema.

  • 2.0 TDI 170ks sa sistemom pumpa-dizna ima velik problem sa diznama, postojao je fabrički opoziv, u pitanju je Siemens sistem.

  • 2.0 TDI 140ks PD sa oznakom BKD izmedju 2004 i 2007 ima problema sa pucanje glave motora, sa hladnjakom ulja ali i EGR ventilom.

  • 1.2 i 1.4 TFSI motori doživljavaju probleme sa pucanje glave i bloka, kao i potrošnjom ulja na veoma malim kilometražama.

  • Turbo na motorima 2.0 TDI zna da bude problematičan i često ima veoma čudan i glasan zvuk

  • Plivajući zamajac na jačim dizel verzijama zna da strada zbog velikog obrtnog momenta i naglih startova

  • 1.6FSI i 2.0 FSI motori su poznati da imaju problema sa potrošnjom ulja i bobinama, takođe i sa dihtungom glave, a uz to ne podnose loše gorivo jer su to
    motori sa direktnim ubrizgavanjem.

  • Sve dizel varijante imaju veoma čudan softver u računaru koji je služio za lažiranje emisije izduvnih gasova, a česta je pojava da ovi motori izbacuju dosta više štetnih čestica nego sto je za očekivati.

  • Preporuka je uzimati 1.6 benzinca sa 102ks ili 1.9 TDI sa 105ks, takođe u fejsliftu su odlični motori i 1.6 i 2.0 TDI sa common-rail ubrizgavanjem koji su Euro 5 izduvna norma.

  • 2.0 TDI BMM motor sa 8v i 140ks je takođe odličan motor, ali treba ga uspeti pronaći u moru BKD motora sa 16v sa identičnom snagom, a njega ćete razlikovati po drugačijem izgledu poklopca motora.

  • DSG menjači su zaista dobri i brzo menjaju brzine, ali znaju biti i problematični kada nisu dobro održavani. Proveriti da li menjač lepo šalta pre kupovine, ukoliko to nije slučaj izbegavati kupovinu jer popravka može dostići i do 30% cene vozila.

BMM motor sa 8v – ulje se sipa na levoj strani
BKD motor sa 16v – ulje se sipa na desnoj strani

Ukoliko uspete pronaći BMM motor, to je zaista odličan motor sa jednom bregastom koji je bolji od BKD motora sa 2 bregaste.

Mehanika i podvozje

Audi A3 ima zaista kvalitetnu i sofisticiranu tehnologiju proizvodnje, ali ipak je on i dosta komplikovan naspram konkurencije.

Zbog toga treba obratiti pažnju na nekoliko stvari:

  • Kod modela sa pogonom na sva 4 točka – Quattro, treba proveriti diferencijal i to da li je redovno održavan, inače je velika verovatnoća da vam sledi
    remont.
  • Zadnje oslanjanje je izvedeno putem Multilinka te je komplikovano, ukoliko osetite ili čujete čudne zvukove spremite se na popravku. Pogotovo ukoliko je
    vozilo na velikim felnama.
  • Kočione cevi i creva koja mogu biti porozna i vazduh počne ulaziti u sistem, te pedala kočnice propada.
  • Potrošnja ulja, semirinzi i dihtunzi nisu najjača stvar na benzinskim motorima, te treba proveriti tragove ulja na šusplehu i po motoru, ukoliko ih ima, velika je verovatnoća da auto troši ulje.

Potrošnja i preporuka za izbor

Najbolji izbor prilikom kupovine ovog vozila jeste 1.9 TDI motor sa manuelnim menjačem, njegova prosečna potrošnja iznosi oko 5.5 litara.

Kod dizelskih 2.0 motora viđaćete prosečnu potrošnju od 6+ litara zavisno od stila vožnje i snage automobila.

Benzinci su takođe solidni potrošači i vlasnici se većinom opredele za ugradnju TNG uređaja u snažnije modele.

1.4 MPI očekujte između 6-7 litara, kod 1.6 MPI motora oko 7 litara, dok FSI motori idu od 7-9 litara.
TFSI i TSI motori su u proseku veoma blizu ili preko 10 litara.

Sloba

Moje ime je Slobodan. U slobodno vreme volim da provodim vreme tragajuci za zanimljivostima iz automobilskog sveta.