MehanikaOpste

Volkswagen Audi Seat Skoda – P0403 greska

EGR na vozilima sa Euro 5 i Euro 6 standardom dolaze sa hladnjakom EGR-a koji je zakacen za EGR i demontiraju se zajedno, a glavni je uzrocnik P0403 greska.

Kod novijih automobila koji nose Euro 5 Common Rail dizel motore cesta je pojava da se upali upravo greska P0403, neki od kodova koje mozete imati jesu:

  • P0403 – EGR Valve (N18) – Malfunction
  • P046C – EGR sensor 1 – Implausible Signal
  • P0407 – EGR sensor 2 – Signal too low
P0403 greska
Moosealope, CC BY 2.0 via Wikimedia Commons

Simptomi P0403 greska

Neki od najcescih simptoma za ovu gresku jesu:

  • Nedostatak snage
  • Automobil ne zeli da upali
  • Nemiran rad motora
  • Neprijatan miris iz auspuha
  • Check engine odnosno lampica za gresku motora

Razlozi zbog kojih se javlja P0403 greska

Glavni razlozi za javljanje ove greske su greske u sistemu EGR-a koje mogu biti:

  • Neispravan solenoid EGR-a
  • Neispravna instalacija EGR-a
  • Vakuumski aktuator neispravan, zaglavio ili zapekao
  • Zapekao EGR usled fine zapecene garezi kod sagorevanja, sipkica ne moze da se pomera i otvara EGR
  • Curenje vakuuma odnosno puknuce vakuum creva ili cevi

Najcesci kvar za P0403 gresku

Najcesci kvar koji se javlja od gore pomenutih jeste da je EGR zapekao usled fine garezi koja se nahvatala unutar EGR-a i ne dozvoljava da se on otvara i zatvara odnosno da se aktuator i sipkica pomera. Usled nemogucnosti pomeranja klapnice u EGRu, elektronika to prepoznaju i pali gresku da bi zastitila elektroniku od preopterecenja.
Najcesci rezultat ovoga ce biti da ce vam neki veci servis ili ovlasceni predloziti zamenu EGR ventila, zbog same tezine demontaze i potrebnih broja radnih sati za ciscenje EGR-a.

Ipak njega je moguce ocistiti, iako je demontaza mukotrpna i traje, EGR je potrebno skinuti zajedno sa njegovim hladnjakom, potom ga odvojiti od hladnjaka i dobro ga ocistiti koristeci hemijska sredstva i krpe, nikako ne koristiti ostre metale i struganje garezi jer cete na ovaj nacin uneti brazde u metal i ubrzati hvatanje garezi na tim mestima. Obavezno je podmazivanje osovinica i vakuumskog aktuatora da biste im produzili vek trajanja. Vise o ovoj proceduri mozete pogledati u snimku ispod, iako je na stranom jeziku, vrlo je jasno sta treba da se radi.

Usput bi bilo dobro proveriti da li ima curenja na hladnjaku EGR-a i promeniti gumice i dihtunge.

Sloba

Moje ime je Slobodan. U slobodno vreme volim da provodim vreme tragajuci za zanimljivostima iz automobilskog sveta.