Top 5 automobila do 3000 eura
Mnogi od vas upravo traže automobil u ovom cenovnom rangu, relativno pristupačan, a opet da bude mlađi i kvalitetan automobil.
Priredili smo vam 5 automobila za koje mi smatramo da imaju odličan odnos dobijenog i uloženog.
Mesto 5 – Renault Clio 3. generacije (2005-2014)
Francuski proizvođač je već duže godina na tržištu, a treća generacija modela Clio je sasvim solidan automobil kako za mladu osobu, tako i za manje porodice, a praktičan je i za starije ljude.
Dostupan je u izvedbi sa 3 i 5 vrata ,a takođe je tu i karavan varijanta pod nazivom Grandtour, svakome na izbor ponešto.
Kvalitet unutrašnjosti je na zavidnom nivou, a takođe Clio može da ima dosta lepu opremu.
Karoserija je relativno dobrog kvaliteta, krila su plastična pa je tu i manje problema. Ozbiljnijih problema sa korozijom ne bi trebalo da bude.
Motori koje bih uzeo u obzir jesu:
– 1.2 benzin – za ljude koji dosta voze po gradu ovo je pravi izbor, podnosi TNG, jednostavno održavanje
– 1.6 benzin – za ljude koji imaju više vožnje van naseljenog mesta, a ipak žele jednostavnog i kvalitetnog benzinca
– 1.5 DCi dizel – ne smemo izostaviti dizelaša, verovatno i najpopularniji izbor, svakako poznatog po svojim problemima sa diznom i pumpom visokog pritiska, ali to je retko i dešava se na primercima sa kilometražama često preko 400 hiljada. Moj izbor bi bio motor jačine 86 konja i menjač od 5 brzina, ovim ćete izbeći DPF filter koji u ovoj varijanti motora i menjača nije bio ugrađivan.
Svakako je reći da nisam pristalica mini turbo motora poput 1.2 TCe, te vam ne bih preporučio istog.
Za mladiće idealan izbor jeste Clio GT, motor 1.6 16v sa 128 konjskih snaga, čista snaga bez turbine, jednostavno održavanje, niska kilaža i zagarantovana zabava.
Mesto 4 – Peugeot 307 (2001-2009)
Peugeot 307 je zasigurno već dobro poznato ime, stekao je u narodu neku reputaciju. A mi ga takođe predlažemo kao jedan od dobrih automobila za kupovinu.
Zasigurno da nećete gledati modele iz 2001 godine za te pare već barem od 2005 kada se dogodio restyling, odnosno blago zatezanje bora.
Dostupan je u izvedbi sa 3 i 5 vrata, kao karavan, ali takođe i kao kabriolet.
Peugeot je za razliku od prethodnika 306 gde je bila torzija, u 307 ugradio standardno zadnje oslanjanje i otklonio sve moguće probleme zadnjeg trapa sa tim.
U unutrašnjosti možete pronaći dosta bogatih paketa opreme, ali pripazite se i proverite sve električne stvari pre kupovine. Pogotovo podizače prozora jer su im često pucale žice u snopu pregiba vrata.
Spolja bi auto vizuelno trebao da dobro podnosi godine, a sve je već stvar kako je automobil održavan i kako su se ponašali prema njemu.
Izbegavajte motor od 1.4 litre jer je slab za ovu karoseriju i znao je da ima probleme sa dihtungom glave.
Motori koji su za preporuku jesu:
- 1.6 HDi dizelski motor od 2005 godine sa 109 konjskih snaga. Ima plivajući i DPF filter.
- 2.0 HDi od 90 konja, ukoliko birate automobil pre restylinga. Ovaj motor nema plivajući zamajac, niti DPF ali očekujte malo veću potrošnju.
- 1.6 16v benzinski motor je fantastičan motor, jedan od najboljih benzinskih motora, odlično podnosi TNG, ide fantstično, a potrošnja nije strašna.
Delova za ovaj automobil ima na svakom koraku te je jeftin za održavanje.
Mesto 3 – Fiat Grande Punto (2005-2018)
Italijan koji je osvojio tržišta gde je cena itekako bitna, solidan odnos kvaliteta za te pare, a samim tim i veoma jednostavan i jeftin za održavanje.
Tokom svog početka je nosio ime Grande Punto, a kasnije i Punto Evo kada je bila blaga restilizacija.
Izbor se svodi na karoseriju sa 3 ili 5 vrata, svakako izbegnite automobil sa 3 vrata jer mnogo brže gube vrednost, ali su i manje upotrebljivi.
Kvalitet izrade spolja i iznutra nije na nivou kao neki od konkurenata sa ove liste, ali šta očekivati za ovaj novac, ipak je ovo automobil koji do 3000e možete uzeti najmlađi od svih. Kompromis je morao biti pronađen, ipak ovo je sasvim zadovoljavajuće ukoliko niste naviknuti na prestiž i luksuz.
Kod Grande Punta su sve popravke veoma jeftine, delovi kako novi tako i polovni su zaista dostupni i jeftini.
Kod motorizacije je preporuka svakako sledeća:
- – 1.2 8v benzin – najjeftinije održavanje od svih vozila, jednostavnost popravke, ali dosta slab motor za duža putovanja, podnosi TNG
- – 1.4 16v benzin – malo živahniji motor, sa menjačem sa 6 brzina je dobar izbor
- – 1.3 dizel 75 konja – za svojih 75 konja ovaj automobil ide izuzetno dobro i podnosi čak i duža putovanja dobro
- – 1.9 dizel sa 120ks ili 130ks – odličan agregat koji nosi ovaj automobil kao raketu, pun potencijala, jedino mu je menjač slaba strana – pročitajte više o tom M32 menjaču ovde – GM M32 menjac
Mesto 3 – Alfa Romeo 159 (2005-2011)
Jedan italijanski automobil koji mami poglede, svakako je zaslužio mesto na ovoj listi. Zasnovan na GM platformi dobio je neke promene u odnosu na prethodnika, ali se pokazao i kao dobar polovnjak za ljude sa stilom i željom da im auto ipak izgleda lepo.
Karavan i limuzinska varijanta su dostupne, karavan je nešto jeftiniji, a limuzine su traženije pa malo i skuplje.
Spoljašnji izgled mami poglede, pogotovo u Ti paketu opreme, Alfa 159 zaista može biti lep automobil ukoliko nađete očuvan primerak. Uz odgovarajuće felne, a ovde ih je izbor velik možete učiniti da vam auto bude upečatljiv i pored mnogo skupljih.
Unutrašnjost varira od običnog štofa, do kožnih sedišta u više boja. U zavisnosti od paketa opreme takav je utisak u enterijeru, svakako bih preporučio neku bolje opremljenu Alfu za bolji doživljaj. Kvalitet unutrašnjosti je na zavidnom nivou jer je i GM korporacija uticala dosta na to.
Treba pripaziti na oslanjanje i na ramena kod ovih vozila, bilo kakvo lupkanje preko rupa je loš znak.
U obzir uzmite motore 1.9 sa 8 ili 16 ventila, odnosno u izvedni sa 120 ili 150ks. 120 je jednostavniji motor, dok je motor sa 150 konjskih snaga idealna mera za ovakav auto. Od benzinskih agregata za naše tržište je pogodan 1.8 MPi agregat koji se može pronaći u Opel vozilima.
Mesto 1 – Opel Astra H (2004-2010)
Po mom mišljenju automobil koji je potcenjen, ali zaslužuje ovako visoko pozicioniranje zbog mnogo stvari. Možda i najbolja serija Astri od prve F pa sve do nove K je upravo Astra H, automobil je inžinjerski napravljen zaista fantastično.
Može se pronaći u dosta izvedbi, kao GTC sa 3 vrata, hečbek sa 5 vrata, karavan, kabriolet ili veoma retko kao limuzina.
Spoljašnji kvalitet izrade je na vrhunskom nivou, svi delovi podvozja su masivni i kvalitetno izrađeni kako bi i neko očekivao od pravog nemca. Čak i nakon više stotina hiljada kilometara nema primetnih razlika.
Unutrašnjost je ta koja možda i utiče na slabiju prodaju, kvalitet je na nivou i ne gule se dugmići kao kod Golfa ili A3, ali praktičnost nije jača strana, jer ostava za telefon, ključeve ili neku flašu jednostavno ne postoji. U bolje opremljenim varijanta postoji klavir crna plastika koja daje poseban šmek, a navigacija u boji je šlag na tortu. Sedišta od običnih štof, preko polukože, pa samim tim i kožnih sa grejačima daju velik izbor. Ukoliko izabere Astru u Cosmo paketu opreme, zaista ćete osetiti neki poseban čar.
Motorizacija kod ovog vozila je izuzetno široka i teško se može pogrešiti.
Preporuka jeste uzeti dizela jer benzinski motori teže nose ovu karoseriju, ali 2.0 Turbo je zaista fantastičan motor kome su potrebne performanse.
Ipak ako tražite kompromis, tu je 1.3 ili 1.7 dizel koji su izuzetni motor, a šlag na tortu jeste 1.9 od 120 ili 150ks koji je idealan izbor za ovaj auto i moći ćete oduvati sve Golfove, A3 ili bilo koje druge momačke automobile.