Opel Corsa D iskustva, saveti i problemi
Na red je dosao i na jedan automobil iz B segmenta, gradski auto koji zadovoljava potrebe i male porodice, a pritom je jos i među jeftinijima u klasi. Koji su česti problemi, koji je motor i menjač najbolje izabrati i na šta obratiti pažnju, pročitajte u nastavku teksta Corsa D iskustva, saveti i problemi.
Corsa D je automobil koji je vrlo popularan na našem tržištu, godinama je opravdao očekivanja i uprkos sitnim problemima, ne ustručavajte se na kupovinu ukoliko vam se ovaj model sviđa.
Corsa D iskustva i problemi (2006-2014)
1. Kvačilo trese
Na motorima 1.2 i 1.4, priliko startovanja kvačilo je umelo da zatrese. Normalno je da se kvačilo na svakom automobilo troši, ali ovde je to nešto izaženije i brže nego inače, obratite pažnju prilikom kretanja da li ima bilo kakvih treskanja
2. Easytronic menjač
Corse koje poseduju automatski menjač je zapravo poluautomatski menjač, odnosno manuelni menjač sa čijim kvačilom upravlja kompjuter preko hidrauličkog sklopa. Posle nekoliko stotina hiljada kilometara ovaj sklop počinje da popušta i da ne odvaja kvačilo na vreme ili da neće dovoljno da stisne kvačilo. A ponekad i ume da šalta kao kada početnik vozi.
3. Letva volana – senzor ugla volana – ABS i ESP lampica
Senzor ugla volana ume da pobrljavi i da vozilu pokazuje da su točkovi ukoso iako vi zapravo držite volan ravno.
Tada se javljaju greške poput ABS i ESP sistema u kvaru, a servo postane dosta težak. Corsa poseduje električni servo sistem.
Ovaj problem se rešava zamenom senzora ugla volana i potom se vrši kalibracija dijagnostičkim uređajem.
4. Zveckanje – lupkanje – treskanje prilikom paljenja
1.0, 1.2 i 1.4 Korsini motori poseduju lanac koji ume da se olabavi, ukoliko se prilikom startovanja motora začuje čudan zvuk, spremite se za zamenu lanca i pratećeg seta. Ukoliko kupujete ovakav automobil, obavezno pripazite na zvuk prilikom startovanja, ukoliko se dešava gore pomenutu najbolje je izbegavati to vozilo.
5. Labava ručna kočnica
Modeli proizvedeni između sredine 2009 i 2010 godine su imali problema sa zupčanikom na zatezaču ručne kočnice, zato potegnite ručnu i proveriti da li dobro drži. Većinom su zahvaćena vozila imala fabrički opoziv i ovaj problem je rešen.

6. Velika potrošnja – slabi motori
Ukoliko očekujte da ovaj mali auto ide kao zvrk, varate se, ovaj automobil je zapravo dosta težak i motori poput 1.0 i 1.2 ne nose ovu karoseriju kako treba.
Od ovih motora ne očekujte preteranu ekonomiju na visokim brzinama jer su njihovi menjači veoma kratki i motor se nalazi u visokim obrtajima na 130km/h.
7. Problemi sa 1.3 CDTI – neće da upali, otresa dok radi
Motorni računar na 1.3 CDTI se nalazi ispod brisača, ukoliko vam je začepljen odvod vode sa lišćem ili drugim stvarima voda neće oticati i može se desiti da se motorni računar poplavi.
Ulazak vode u računar može izazvati pojavu da automobil neće da upali i da izbacuje greške za dizne ili pumpu visokog pritiska.
Ovaj problem je rešiv i postoje servisi koji već poznaju proceduru reparacije motornog računara.
8. M32 menjač
Dizel modeli sa 6 brzina i više konja imaju taj čuveni M32 menjač (pročitajte više o tome na našem sajtu). Zbog manje težine automobila i slabijih konjaža u ovom vozilu ne dolazi do tolikog habanja, ali ipak svi učestali problemi tog menjača su takođe i ovde prisutni. Ležajevi koji stradaju zbog velikog zagrevanja ulja su najveći problem, zato redovno menjajte ulje u menjaču.
Najbolji dizel model – Corsa D iskustva
Ukoliko želite kupiti Corsu sa dizel motorom moj predlog bi bio motor od 95 konja sa menjačem od 5 brzina. Kodna oznaka motora Z13DTE.
Najbolji benzinski model – Corsa D iskustva
Ukoliko pak želite benzinski motor, uzmite 1.4 i manuelni menjač. Ova kombinacija i solidno podnosi plin, a odlično nosi karoseriju dok je potrošnja umerenija od 1.2.
Rezervni delovi i majstori
Rezervnih delova za ovaj automobil postoji čak i previše, a majstori ih već dobro poznaju. Automobil je dobro poznat i pored nekoliko sitnica na koje treba obratiti pažnju, svakako je jedna od dobrih kupovina za mali automobil.