Automobili

Fiat Punto iskustva, savet za kupovinu i mane

Eksterijer – spoljasnjost – Fiat Punto iskustva

Fiat Punto iskustva je tekst koji proizilazi iz iskustva koje sam stekao visegodisnjim odrzavanjem, pricom i iskustvima vlasnika, neke od stvari mogu i ne moraju biti skroz tacne.

Mesta u unutrasnjosti ima dovoljno za ljude prosecne visine, oni visi ce takodje moci da se smeste napred, ali pozadi nece ostati mesta.
Volan koji nije podesiv po visini i menjac koji je dosta visoko pozicioniran i ima duzi hod moze predstavljati

Spoljasnjost Fiat Punta nije estetski najlepsa stvar na svetu, ali svakako da oblik hecbeka nije ni ruzan, sasvim nekako normalan narodski auto. Automobili kao sto su Fiat Punto vec imaju podosta godina iza sebe i morate proveriti svakako sajtne, rubove i blatobrane za znakove korozije.

Kvake na vratima su problematika na svakom Puntu, ostanu u polozaju kad ih povucete i nece da se vrate nazad, podmazivanje i zamena opruge mogu pomoci, ali je generalno ovo mana skoro svakog Punta.

Prednji brisaci znaju da prestanu da rade, ili jedna strana ili obe, u tom slucaju najcesce odlazi bolcna, odnosno parce sipke koji spaja motor sa polugama brisaca, popravka je vrlo poznata, ima i delova za ovo, ali jedna podloska i var su sigurno najdugotranije resenje.

Fiat Punto iskustva
DieselFordMondeo, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Punto nije napravljen da prevozi velike terete niti 5 osoba, opruge na zadnjem vesanju nisu najcvrsce i kompromis je na udobnosti praznog automobila, cim se automobil natovari, zna da češe i da pravi probleme u vožnji.

Šuspleh odnosno zaštita motora na mnogim polovnjacima fali i dešava se da voda tokom obilnih padavina dospe do alternatora i pravi smetnje u radu.

Enterijer – unutrasnjost – Fiat Punto iskustva

Unutrasnjost Fiat Punta nije značajno odmakla od njegove prezentacije 97 godine, siromašni paketi opreme, bez obrtomera, električnih podizača, klime i drugih stvari na koje smo navikli u nemačkim brendovima su ovde zaista svakodnevnica. Možete pronaći mnoštvo Puntića u odličnom stanju, ali nažalost bez klime ili drugih stvari koje zaista znače.

Plastike takođe nisu na zavidnom nivou i sve je tvrdo na dodir, pomalo krckavo i lomljivo, ali daleko od toga da nije dugotrajno.

Fiat Punto iskustva
fiat punto, PDM-owner, via Wikimedia Commons

Najomiljenija stvar svim vozačima Punta jeste lakoća upravljanja volanom, električni servo koji ima i CITY opciju odnosno još lakše okretanje volana zaista znači po uskim gradskim ulicama, a to se tek primećuje kada se iz Punta pređe u druge automobile.

Najveća je zamerka zapravo koliko je enterijer oskudan i siromašan, da u njemu nemate šta da zamerite jer zaista ništa i nema, a kada ima kao npr. električne podizače stakala, oni se nalaze na vrlo čudnom mestu na centralnoj konzoli.

Takođe čest problem jesu sijalice u osvetljenju klima uređaja, koje su malo teže za zameniti.
Drugi problem koji se dešava je reostat ventilatora kabine.

Mehanika – Fiat Punto iskustva

Fiat odnosno Italijani su poznati po kvalitetnim motorima i mehaničkim sklopovima, takva je situacija i sa motorizacijom u Puntu, zato je i zasluženo na listi najpopularnijih polovnjaka, pored svog kvaliteta takođe je vrlo pristupačan i jednostavne konstrukcije.

Preporuka za kupovinu jesu 1.2 8v i 16v motori u zavisnosti od upotrebe i potrebe za snagom i agilnošću.

Fiat Punto iskustva – 1.2 8v

motor je trom, vrlo pouzdan motor, koji svojom konstrukcijom ne dozvoljava da klip stigne ventil ni kada kaiš pukne, održavanje ovog motora je vrlo jeftino i moguće je odraditi i u kućnoj radinosti, ne zahteva nikakve posebne alate. Motor nema mnogo elektronike niti dodatnih komplikovanih stvari.

  • Najčešće ga muči lambda sonda koja usled loših podataka ne koriguje smešu kako treba i pali grešku motora.
  • Takođe kod lošeg rada motora može biti i motorni računar na kom strada izlaz za bobinu i ubrizgavanje na nekom cilindru i on tada neravnomerno radi.
  • Semering radilice do menjača zna vremenom da popusti ulje i da napravi problem
  • Alternator zna da pravi problem kada je vlažno vreme i nema donje zaštite motora


1.2

16v je mnogo živahnija verzija od osmo ventilnske, u nekim verzijama dolazi sa 6 stepenim menjačem i pruža mnogo dinamičniju voznu karakteristiku za ovaj auto. Preporuka je svim vozačima koji izlaze češće na autoput i magistralu da gledaju ovaj agregat, malko je komplikovaniji od 8v i malo više troši ali pruža mnogo bolji osećaj vožnje.

  • Problem sa klapnom gasa je dosta čest na 16v, neravnomeran rad i povećana potrošnja
  • Uz to ga prate i problemi kao i na 8v verziji
  • I 8v i 16v verzija znaju da slinave ulje na poklopcu ventila, karteru i potrebno je zameniti dihtunge
Fiat Punto iskustva
fiat punto, PDM-owner, via Wikimedia Commons

1.3 Multijet

Kao jedan od najmanjih 4 cilindričnih dizel motora na tržištu 1.3 Multijet je stekao status pravog radnog stroja sa niskom potršnjom, svakome kome je potrebno malo više obrtnog momenta, a da zadrži nisku potrošnju odlučuje se za ovaj agregat. Ipak ovaj agregat je dosta naprednije tehnologije i donosi moguće skuplje kvarove u odnosu na benzince.

  • Poseduje turbo punjač, koji je maltene potrošan deo, iako traje stotine hiljada kilometara, kad tad mora na remont ili zamenu.
  • Dizne su sofisticiranije ali nisu problematične i mogu se servisirati, treba se samo paziti visokih kilometraža i lošeg goriva
  • U Puntu 75ks nema plivajući zamajac i menjač je kvalitetan
  • Hladnjak ulja je spojen na sistem antifriza i treba obratiti pažnju u boci od antifriza da li ima ulja, jer ako ima potrebno je menjati gumice na hladnjaku ulja isprečiti havariju motora

Menjači – Fiat Punto iskustva

Menjači kod Fiat Punta su vrlo korektni, zahvalni i izdržljivi, uz redovnu zamenu ulja skoro nikada neće imati problem.

U ponudu su 5 i 6 stepeni manuelni menjači, a takođe i jedan CVT menjač.
6 stepeni menjač dolazi samo u 1.2 16v motoru, dok ostali nose 5 stepene menjače, CVT je bio u benzinskim 1.2 motorima i to je kontinualni menjač koji zna da pravi skupe probleme na ovom jeftinom automobilu i trebalo bi ga izbegavati sem ako je sigurno održavan sa poznatom servisnom istorijom.

Još jedna sitnica koja često muči vlasnike Punta, to su korektori zadnjih kočnica, ovaj automobil je konstrukcijski napravljen da nazad slabije koči kada nije opterećen i da se kočiona sila povećava sa opterećenjem, u Srbiji na tehničkom pregledu to vide kao problem.
Ponekad je potrebno skinuti korektore zadnjih kočnica i tehnički proći bez njih i potom ih vratiti.

Sloba

Moje ime je Slobodan. U slobodno vreme volim da provodim vreme tragajuci za zanimljivostima iz automobilskog sveta.