BMW F10/F11 iskustva i savet za kupovinu polovnjaka

BMW serija 5 (2010-2017) – F10 iskustva, saveti, polovnjak

BMW F10 je sestra generacija serije 5, njegov prethodnik je BMW E60, jedna mozda od najkontraverznijih petica u istoriji, nekima lepa, a nekima ne. Svakako da se F10 vratio nekom proverenom dizajnu i doveo ga na jednu visoku lestvicu prefinjenosti, kvaliteta i izgleda celokupnog automobila.

Po statistickim podacima iz Nemacke, i Audi A6 i Mercedesova E klasa su bile vise prodavane od ovog auta, mada po mom misljenju ovaj auto je za jednu lestvicu vise odskocio od njih sto se tice izgleda i spolja i iznutra.

Sada da predjemo na ono glavno, u ovim serijalima trudicu se da vam priblizim automobile kao polovnjake, da prilikom kupovine znate sta da gledate, koji model i motor da birate i cega sve da se pazite.

Eksterijer

MW se ovim modelom vratio svojoj filozofiji posle E60, sto se tice eksterijera, automobil izgleda ozbiljno, ugladjeno, fino. U M paketu cak sportski, privlacno, agresivno. Svako ga moze urediti prema svom stilu, mislim da se svuda moze uklopiti.

Postojale su tri varijante, a to su F10 kao limuzina, F11 oznaka za karavan i jedini put da BMW ima GT varijantu petice je bilo upravo sada pod oznakom F07.

Pri spoljosnjosti auta, fabricki je lepo sklopljen svi zazori su dobri, nije bilo puno fabrickih gresaka.

Serija 5 je dolazila sa RunFlat gumama, to jest guma na kojoj mozete voziti neko vreme i kada se probusi, stedivsi prostor u gepeku i smanjivala je tezinu auta. Zbog ovih malo tvrdjih guma, oslanjanje je dodatno omeksano i ublazeno, na ovaj nacin je silu vise podnosila felna, tako da obratite paznju na to da li je felna citava, da li ima sitne pukotine. I dalje se to moze osetiti u kabini da je voznja malo tvrdja i neudobna, mnogi su menjali gume za obicne umesto RunFlat.

Jos uvek dosta mlad auto, nije bilo prijavljenih problema sa korozijom, jedino je bilo par slucajeva da voda curi u gepek. Tako da proverite gepek da li se oseti vlaga.

Takodje vodilica za elekticno otvaranje gepeka je znala da malo zardja i da ima lufta, provrite kako se otvaraju gepek vrata treba da bude glatko i bez cimanja na kraju.

F11 varijanta odnosno karavan je standardno nazad dolazio sa vazdusnim oslanjanjem koji je znao da se kvari, kompresor nije uspevao da postigne pritisak, sistem je bio negde busan, kao i da sami vazdusni jastuci su znali da ispustaju ili puknu.

Enterijer

Automobil iznutra izgleda kao veoma visoka klasa, mnostvo elektronike i pomagala, dovedeno do savrsenstva ali ipak mogu postojati problemi.

Kazaljke na instrument tabli su znale da ‘vibriraju’ na leru, ovo je zahtevalo ponovno programiranje instrument table, zato obratite paznju na njih.

Kod automatskog menjaca, proverite rucicu menjaca i pedalice na volanu. Postojalo je slucajeva zbog razglavljivanja konektora na volanu da pedalice ne rade. Pokusajte automatski menjac da ubacite u DS mod, neki ljudi su prijavili da kod njih nije moglo i da je zahtevalo zamenu rucice koja je potpuno elektricna.

Ukoliko vam na tabli iskoci upozorenje poput ‘electronic steering lock’ ili automobil ne zeli da upali. Ova petica zahteva da imate veoma dobar akumulator i da je on u odlicnom stanju.

Nemojte se uplasiti ako se radio i ekran ne ugase nakon sto ugasite auto, oni zahtevaju ili da izadjete i zakljucate auto ili da nakon gasenja vozila jos jednom pritisnete stop dugme (samo pazite da vam noga nije na kocnici inace ce se automobil opet upaliti)

Ali kada ste vec kod radio uredjaja, isprobajte sve opcije pustite muziku, ostavite ga da radi dok gledate polovan auto, znalo je biti slucajeva da slika zatreperi, da se muzika ugasi sama od sebe ili da se radio resetuje te zahteva zamenu hardverskih delova i ponovno programiranje, isprobajte i iDrive dzojstik obavezno.

Mehanika

BMW je isporucivao peticu sa dizel, benzinskim i cak hibridnom verzijom.

U ovoj tabeli vidimo benzinske motore.

N20 motor u 520i je znao da pravi problem sa nemirnim lerom i sa visokom potrosnjom. Ukoliko auto nemirno radi na leru, najverovatnije je u pitanju klapna gasa na usisu i aktuator ler gasa. Takodje ovi motori su imali problema i sa pumpom visokog pritiska i zbog toga ljudi cesto izbegavaju benzince.

N53 motor je takodje patio od problema sa pumpom visokog pritiska, ali i sa diznama, svecicama i sa bobinama. Ako auto nemirno radi, nema snage, stuca, izbacuje bilo kakve greske izbegavajte ga. Takodje i VANOS sistem je znao da pravi probleme na svim benzinskim modelima.

550i je pomalo egzotika za balkan ali je takodje i veoma problematican motor te ga treba izbegavati.

Dizel motori su ipak dosta cesci i popularniji na balkanu. U tabeli vidimo da postoje modeli Euro5 i Euro6 motora, to jest N47 i B47 motori.

Moja preporuka je izbegavati N47 motore koji su Euro 5 standard, iako je BMW rekao da je od 2012 poboljsan kvalitet i ne puca lanac kao prethodnih godina.

Glavni problem kod tog motora je DPF filter i predug interval za menjanje ulja. Na taj nacin sto DPF filter koristi vise goriva za sagorevanje cestica i time se vise prlja ulje i smanjuje mu se viskozitet, predugim intervalima od po skoro 30 hiljada kilometara na zapadu, dovodilo je do toga da ulje ne podmazuje dovoljno i da dolazi do povecanog habanja lanca i lancanika.

B47 motor je dosta slican N47 motoru, ali je Euro 6 motor koji ima AdBlue i u velikoj kolicini smanjuje prljanje ulja i gubljenje njenog viskoziteta, te do sada je zabelezen minoran broj slucajeva da pukne lanac i to na jako velikim kilometrazama. Ovaj motor zaista zna da predje i pola miliona bez problema.

Moja preporuka je da se gleda i kupi Euro 6 motor, znam da su ti modeli skuplji ali manje je razmisljanja kasnije i svakako nemojte postovati preporucene intervale, vec ulje menjajte na 10 do 15 hiljada kilometara.

3 litarski motori su mnogo redje imali problema sa lancem zbog same vece kolicine ulja u njihovom spremniku i sto je ono duze zadrzavalo svoj viskozitet. 6 cilindricni 3 litarski modeli su odlicni, ko je naravno spreman da izdvoji vise para za registraciju i potrosnju.

Moj izbor bi svakako bio B47 motor u varijatni 520d.

Sto se tice menjaca podjednako su dobri i manuelni 6 stepeni i automatski 8 stepeni menjac. Ali zbog same velicine i klase vozila mislim da mu je prirodnije da ima automatski menjac. Obratite paznju da salta lepo i brzo, da nema cupkanja ili da se dvoumi izmedju brzina.

Na moju preporuku od ranije za motor, dodajte automatski menjac i to bi bio idealan izbor za ovaj automobil.

Potrosnja i odrzvanje

Svi znaju da je BMW skuplji za odrzavanje, ali ovakav luksuz i prefinjenost, zasluzuju dobre delove i kvalitetno odrzavanje.

Potrosnju kod 520d sa automatskim menjacem ocekujte da ce biti u proseku oko 6.5-7 litara.

530d ocekujte da trosi ~9 litara.

Benzinski 4 cilindrasi 8-9 litara, a 6 cilindrasi oko 12 do 13 litara.

Sloba

Moje ime je Slobodan. U slobodno vreme volim da provodim vreme tragajuci za zanimljivostima iz automobilskog sveta.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.