AutomobiliMehanikaOpste

1.9 TDI iskustva – Volkswagen, Audi, Seat, Skoda

1.9 TDI iskustva i problemi. Ovaj motor je veoma poznat Volkswagenov proizvod, koji na balkanu vazi za jednog od najizdržljivijih motora. Da li je to zaista tako i koji od mnogobrojnih verzija imaju probleme možete pročitati u nastavku teksta.

1.9 TDI sa običnom boš pumpom

1.9 TDI je nastupio u modelu Audi 80, potom nastavio nastavio put sa A6 C5, A4 B5 i prvom generacijom Audia A3. U ovim modelima je 1.9 TDI motor imao običnu boš pumpu i nije posedovao čuveni pumpa dizna sistem. Ovi motori su zaista kvalitetni i otporni na sve moguće stvari.
Ali ovi automobili su već dosta stari i nisu toliko popularni. Zbog toga ćemo veći akcenat da stavimo na modele sa pumpa dizna sistemom

1.9 TDI PD motori

user:Panoha, CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons

Svi motori sa pumpa dizna sistemom poseduju jednu bregastu osovinu, odnosno 8v. Motori poseduju kaišni razvod, blok je napravljen od livenog gvožđa i zaista ima sve predispozicije da bude kvalitetan motor. Specifičnost ovog sistema jeste upravo PD odnosno pumpa-dizna sistem.


PD sistem ima 4 male pumpe koje su ujedno i dizne, pokreće se preko bregova bregaste osovine. Zbog ove izvedbe bregasta osovina je morala biti izrađena od izuzetno kvalitetnog materijala, a samim tim i zupčasti kaiš koji trpi veće opterećenje.

1.9 TDI iskustva i problemi

Kao najčešći problem upravo može biti ulje koje curi ispod poklopca ventila. Zamena dihtunga je moguća ukoliko ga uspete pronaći, jer je u početku njegova nabavka bila nemoguća i morala se promeniti cela ventil dekla.

Pored ovog problema postoje još i problemi sa:

  • Regulatorom pritiska turbine – ukoliko vam auto prepunjava ili nedovoljno puni turbo
  • Protokomer – auto nema snage, pokušajte isključiti protokomer skroz i probati voziti bez njega (potom ga zameniti ako je neispravan)
  • MAP senzor – slični simptomi kao kod regulatora pritiska turbine (zna da se zaprlja, može se probati čišćenje)
  • EGR ventil – automobil nema snage, trza ili mnogo dimi
  • Turbina – često primerci koji dolaze sa zapada imaju mnogo kilometara ispod sebe, sve turbine sa varijabilnom geometrijom posle određene kilometraže zahtevaju remont
  • Topli start – auto neće da pali kada je topao, postoji softversko rešenje za ovaj problem
  • Senzor radilice – automobil neće da upali, niti pokazuje obrtaje prilikom verglanja
  • Plivajući zamajac – svi modeli jači od 90ks (i neke varijante sa 90ks) imaju plivajući zamajac, ume da strada posle mnogo stotina hiljada kilometara i nemojte pokušavati zamenu za set sa fisknim zamajcem jer ćete izazvati još veće probleme

1.9 TDI – sve crveno

Verovatno najpoželjnija verzija 1.9 TDI motora. Kodna oznaka ovog motora je ARL – sigurno ste je već negde čuli.
Mogao se samo pronaći u Golfu 4 i Sharanu, Seat Leonu i Toledu. Ovo je prava raketa kada se nađete u automobilu poput Golfa 4

Zbog čega je on toliko popularan?
Ovaj motor je za razliku od slabijih verzija dodatno ojačan, poseduje kovane klipove i klipnjače, zbog toga podnosi i snage veće od fabričkih i čip tjuning mu nije problem.

1.9 TDI – 130 ks?

Motor koji je malo šire korišćen u odnosu na verziju od 150ks. Zapravo takođe jedan od najboljih 1.9 TDI motora.

Od Fabie RS, preko Pola, Passata i dosta automobila iz VW game, predstavlja odličan odnos snage, pouzdanosti i cene održavanja.

Ukoliko birate neki automobil iz VW game od 2000 do 2005 godine, pogledajte da li je bio dostupan sa ovim motorom i ako jeste, potrudite se da upravo njega nađete.

Sloba

Moje ime je Slobodan. U slobodno vreme volim da provodim vreme tragajuci za zanimljivostima iz automobilskog sveta.