1.9 TDI iskustva – Volkswagen, Audi, Seat, Skoda
1.9 TDI iskustva i problemi. Ovaj motor je veoma poznat Volkswagenov proizvod, koji na balkanu vazi za jednog od najizdržljivijih motora. Da li je to zaista tako i koji od mnogobrojnih verzija imaju probleme možete pročitati u nastavku teksta.
1.9 TDI sa običnom boš pumpom
1.9 TDI je nastupio u modelu Audi 80, potom nastavio nastavio put sa A6 C5, A4 B5 i prvom generacijom Audia A3. U ovim modelima je 1.9 TDI motor imao običnu boš pumpu i nije posedovao čuveni pumpa dizna sistem. Ovi motori su zaista kvalitetni i otporni na sve moguće stvari.
Ali ovi automobili su već dosta stari i nisu toliko popularni. Zbog toga ćemo veći akcenat da stavimo na modele sa pumpa dizna sistemom
1.9 TDI PD motori

Svi motori sa pumpa dizna sistemom poseduju jednu bregastu osovinu, odnosno 8v. Motori poseduju kaišni razvod, blok je napravljen od livenog gvožđa i zaista ima sve predispozicije da bude kvalitetan motor. Specifičnost ovog sistema jeste upravo PD odnosno pumpa-dizna sistem.
PD sistem ima 4 male pumpe koje su ujedno i dizne, pokreće se preko bregova bregaste osovine. Zbog ove izvedbe bregasta osovina je morala biti izrađena od izuzetno kvalitetnog materijala, a samim tim i zupčasti kaiš koji trpi veće opterećenje.
1.9 TDI iskustva i problemi
Kao najčešći problem upravo može biti ulje koje curi ispod poklopca ventila. Zamena dihtunga je moguća ukoliko ga uspete pronaći, jer je u početku njegova nabavka bila nemoguća i morala se promeniti cela ventil dekla.
Pored ovog problema postoje još i problemi sa:
- Regulatorom pritiska turbine – ukoliko vam auto prepunjava ili nedovoljno puni turbo
- Protokomer – auto nema snage, pokušajte isključiti protokomer skroz i probati voziti bez njega (potom ga zameniti ako je neispravan)
- MAP senzor – slični simptomi kao kod regulatora pritiska turbine (zna da se zaprlja, može se probati čišćenje)
- EGR ventil – automobil nema snage, trza ili mnogo dimi
- Turbina – često primerci koji dolaze sa zapada imaju mnogo kilometara ispod sebe, sve turbine sa varijabilnom geometrijom posle određene kilometraže zahtevaju remont
- Topli start – auto neće da pali kada je topao, postoji softversko rešenje za ovaj problem
- Senzor radilice – automobil neće da upali, niti pokazuje obrtaje prilikom verglanja
- Plivajući zamajac – svi modeli jači od 90ks (i neke varijante sa 90ks) imaju plivajući zamajac, ume da strada posle mnogo stotina hiljada kilometara i nemojte pokušavati zamenu za set sa fisknim zamajcem jer ćete izazvati još veće probleme
1.9 TDI – sve crveno
Verovatno najpoželjnija verzija 1.9 TDI motora. Kodna oznaka ovog motora je ARL – sigurno ste je već negde čuli.
Mogao se samo pronaći u Golfu 4 i Sharanu, Seat Leonu i Toledu. Ovo je prava raketa kada se nađete u automobilu poput Golfa 4
Zbog čega je on toliko popularan?
Ovaj motor je za razliku od slabijih verzija dodatno ojačan, poseduje kovane klipove i klipnjače, zbog toga podnosi i snage veće od fabričkih i čip tjuning mu nije problem.
1.9 TDI – 130 ks?
Motor koji je malo šire korišćen u odnosu na verziju od 150ks. Zapravo takođe jedan od najboljih 1.9 TDI motora.
Od Fabie RS, preko Pola, Passata i dosta automobila iz VW game, predstavlja odličan odnos snage, pouzdanosti i cene održavanja.
Ukoliko birate neki automobil iz VW game od 2000 do 2005 godine, pogledajte da li je bio dostupan sa ovim motorom i ako jeste, potrudite se da upravo njega nađete.