Automobili

Volkswagen Golf 6 iskustva, problemi i savet za kupovinu

Golf 6 iskustva tokom godina

Golf 6 iskustva vlasnika govore mnogo, a ono sto je najbitnije jeste upravo takvo iskustvo, bez mnogo reklama niti mnogo hvalospeva, procitajte sve u nastavku teksta.

Volkswagen Golf 6 je jedan od najtrazenijih polovnjaka trenutno na nasem trzistu u 2021 godini, da li je vredan toga i da li su popravili mane prethodnika ili su samo proizveli jos vise nevolja sa novim motorima procitajte u nastavku teksta.

Golf 6 je naslednik popularne petice, ali osim broja vise on nije zapravo mnogo promenio. Sasija i samo vozilo je ostalo isto, ovo se moze nazvati kao jedan malo veci facelift. Siroka paleta motora je i dalje prisutna, obicni atmosferski benzinci, TSI i TDI motori, ali i izbor menjaca je takodje velik.

Da li je ovo vozilo u svakom pogledu bolje od svoje konkurencije ili jednostavno nas balkanski mentalitet to tako dozivljava?

Da li Golf 6 rdja – Golf 6 iskustva?

Dobro je poznato da je Golf 5 imao dosta problema sa rdjom kod vozila koja su se vozila u krajevima gde ima dosta vlage, soli i hladnih dana.
Kod Golfa 6 situacija nije mnogo promenjena, Volkswagen je napravio neke izmene ali one nisu dovoljne za veliku promenu, ipak je ovo ista platforma.

Rdja koja se stvarala oko rubova zbog filca i izolacije koja se nalazi u potkrilu je i dalje prisutan. Ukoliko pogledate iznad tocka mozete videti da je oblozen mekanim materijalom koji upija vodu i zadrzava mnogo vlage. Ovaj materijal se ponasa kao sundjer, upije mnogo vode prilikom pranja ili jednostavno voznje pri mokrom asfaltu.

Volkswagen je nudio u nekim drzava 12 godisnju garanciju protiv dubokog rdjanja iznutra, ali to je bio samo marketinski trik. Jer oni rdjanje iznutra smatraju samo delove koji nisu izlozeni spoljasnjim uticajima kao sto su rubovi, krila, sajtne. Vec delovi ispod tepiha i svi oni delovi koji vama spolja nisu vidljivi.

Rdja na gepeku – moze se desiti, ali i spreciti

Golf 6 iskustva sa rdjom

Iskustva kod Golfa 6 govore da se rdja moze pojaviti na zadnjim vratima vozila. A ovo se zapravo desava zbog puknuca creva koje dovodi tecnost za pranje na zadnje staklo.
Ukoliko cesto koristite pranje zadnjeg stakla, otvorite gepek i proverite da li vam tecnost curi i zadrzava se u kederima i dugorocno moze prouzrokovati rdju.

Golf 6 iskustva
OSX, Public domain, via Wikimedia Commons

Zveckanje lanca – neprijatan zvuk koji moze mnogo da kosta

Benzinski motori za pogon koriste lanac, samim tim i uljni spaner lanca. Kod 1.4 TSI motora ovaj problem je veoma izrazen, iako Volkswagen tvrdi da je popravljen od 2010 godine.
1.4 i 1.2 TSI motori su vecinom obuhvaceni ovim problemom, gde se lanac rasteze, zvecka pri startovanju, ali moze i motor da preskoci ukoliko se ovo ne sanira na vreme. Ovaj motor ima mnogobrojne probleme i za izbegavanje je, ali ukoliko ga vec imate, pri prvom zvuku lanca odmah ga zameniti ili ocekujte skupu popravku.

Bobine (bombine)

Ukoliko osetite trzanje, neravnomeran rad automobil, gubitak snage i povecanu potrosnju. Mozete slobodno sumnjati na bobine, jer su im one zaista jedan od losijih delova. Ukoliko vam je jedna bobina losija, nju mozete zameniti novom, ali ocekujte onda uskoro da ce i ostale bobine praviti problem. Zbog toga je preporucljivo sve 4 menjati odjednom uz svecice.

1.4 80ks i 1.6 102ks – Golf 6 iskustva

Svakako su ova dva motora opcije koje nasi kupci pretezno gledaju, 1.4 sa 80 konjskih snaga zaista je preslab za ovu karoseriju i prilikom bilo kog duzeg putovanja necete biti odusevljeni potrosnjom niti agilnoscu.
1.6 bih smatrao za idealan benziski motor u ovom automobilu, potrosnja malo veca u odnosu na turbo benzince koju su efikasniji. Ali ta malo povecana potrosnja ce vam vratiti sve kroz cenu odrzavanja, jednostavnost ovog motora i cinjenice da nema direktno ubrizgavanje i da se vrlo lako ugradjuje TNG uredjaj.

1.6 TDI – problematican EGR Ventil

1.6 TDI je zaista odlican izbor i verovatno najtrazeniji u Golfu 6, a i na celom trzistu. Ipak on ima jednu manu, a to je EGR ventil, odnosno hladnjak EGR ventila.
EGR ventil se na ovom motoru nalazi sa zadnje strane do pozarnog zida i sama zamena ovog dela je teska, zbog toga je cesto i skupa.

EGR ventil i hladnjak EGR su spojeni u jedno, kroz njega protice rashladna tecnost da bi se hladio, ukoliko on procuri dolazi do greske u sistemu koju kompjuter belezi. Tada vas automobil odlazi u safe mode i ostajete sa pola snage.

2.0 TDI CR – naslednik 1.9 TDI PD?

Iako se svi kunu u taj cuveni 1.9 TDI sa PD sistemom. 2.0 TDI motor u Golfu 6 je poprimio novi sistem ubrizgavanja common rail. Ovi modeli su se pokazali dosta trajni i bez vecih problema. Naravno sa velikim kilometraza pojavljuju se raznorazni problemi kao i kod ostalih proizvodjaca.

Ipak ukoliko imate priliku 2.0 TDI je zaista fantastican agregat i jedan od najboljih izbora za ovaj automobil. Uparen sa DSG menjacem zaista ostavlja drugaciji utisak u odnosu na klot 1.4 sa 80 konjskih snaga. A potrosnja je i dalje na zavidnom nivou.

DSG menjac iskustva

Golf 6 iskustva sa DSG menjacem:

DSG menjac u Golfu 6 je daleko od najzdrzljivijeg, pogotovo model sa 1.6 TDI motorom koji ima DSG sa 7 brzina i suvim kvacilom.

Ovaj DSG7 je problematican jer ima jednu fabricku gresku, gde je materijal koji je koriscen sa proizvodnju mehatronike na par mesta previse slab i dolazi do pucanja. Ukoliko vam se to dogodi, vrlo verovatno da se vozilo nece moci pomeriti, a i ako se pomera, promene brzina su izuzetno bolne i trzajuce.

Jos jedan problem kod ovog modela sa 7 brzina jeste lamela, odnosno set kvacila. Ovaj menjac poseduje set kvacila kao i standardni manuelni menjaci i usled trosenja-trenja dolazi do problema, pri tome za razliku od DSG6 gde je taj sistem umocen u ulje, ovde je sve na suvo. Tada se desavaju trzanja, dodavanje gasa prilikom promene brzine i slicno.

Svakako ukoliko zelite DSG menjac, uzmite ga u kombinaciji sa 2.0 TDI motorom jer je tada DSG menjac sa 6 brzina i mokrim kvacilom koji je daleko kvalitetniji konstrukcijski od modela DSG7.

Unutrasnjost automobila

Unutrasnjost automobila je dosta kvalitetno izradjena, ipak proverite da li se sva vrata zakljucavaju i da li svi podizaci prozora rade, to su im neke od poznatih mana.

Takodje grejanje i hladjenje kabine, proverite da li radi jer moze ukazati na skupe troskove.

Nemojte biti iznenadjeni da su modeli sa visim paketima opreme veoma retki, vecinom je Golf 6 bio u slabijim paketima opreme i Highline je tesko za kupiti, zato se vecinom vrse naknadne ugradnje i adaptacije koje su dobro poznate nasim kupcima, ali i majstorima.

Sloba

Moje ime je Slobodan. U slobodno vreme volim da provodim vreme tragajuci za zanimljivostima iz automobilskog sveta.