Mehanika

GM M32 menjač – dobar ili loš, problemi, simptomi i rešenja

Možda ste negde pročitali ili čuli za problematiku sa ležajevima u menjaču ili iskakanja iz brzina. Potrudićemo se da vam objasnimo problematiku oko ovog menjača.


Gde se koristio M32 menjač?

M32 menjač je dosta upotrebljavan kod vozila sa GM platformom, tačnije najvise kod Opela. Ali moze se pronaći u automobili koji konstrukciju dele sa automobilima iz GM grupacije.

M32 menjac
M32 menjač


Obuhvaćeni modeli – menjači sa 6 brzina

Opel

Astra H

Astra J (do 150ks)

Corsa D

Insignia (do 150ks)

Meriva A

Meriva B

Signum

Vectra C

Zafira B

Zafira C

Fiat

Grande Punto

Bravo

Croma

Alfa Romeo

159

Brera

Mito


Da li je M32 zaista toliko loš?

M32 menjač nije zaista toliko lođ. Glavni problem je taj sto je zbog kompaktnog dizajna, imao dosta malu količinu ulja.

Pregrevanje ulja i neredovno menjanje dodatno su pogoršavali problem, a automobili iz uvoza kod nas sa sumnjivim kilometražama i servisnom istorijom su dodatno problematični.

M32 menjač je napravljen da trpi 320Nm obrtnog momenta, sto nije bilo dovoljno za najsnažnije motore. Dosta česti problemi su se upravo dešavali na 1.9 motorima od 150ks i 320Nm.


Najčesci problemi

  • Zujanje ležaja 5/6 brzina i pomeranje ručice menjača
  • Najčešce se znao čuti u 5toj i 6toj brzini jer je tada menjač bio pod opterećenjem.
  • Pomeranje ručice menjača je takođe uslovljeno ovim ležajem, dešava se u 1 i 5toj brzini, prilikom davanja pa pustanja gasa, ručica zna da se vrati u neutralan položaj.
  • Konstatno zujanje preko 30km/h
  • Kada je vozilo u pokretu i ako stisnete kvačilo ovaj zvuk se nastavlja, jer se ovaj ležaj vrti zajedno sa diferencijalom i nećete ga razdvojiti kvačilom.
  • Razlog je upravo bio neredovna zamena ulja, pregrevanje oštrom vožnjom i ukoliko ima opiljaka u menjaču.
  • Ispadanje iz brzine i krcanje prilikom ubacivanja


Resavanje problema i unapredjenje

Prilikom popravke ovog menjača savetujemo vam da odradite kvalitetno i ukoliko imate mogućnosti da ga unapredite sledećim postupkom.


Nazalost u našoj zemlji retko ko ovo radi sa razumevanjem i sa pravim istraživanjem, ali stranci su dosta oko ovoga razvili i obelodanili tako da nije neki problem da svaki majstor ovo odradi kvalitetno.

Poboljšano kućiste i veći ležaj

2012 godine, GM je napravio veće kućiste i povećao kapacitet ulja za 0.3 litre.
Dodatne uljne galerije su davale bolje podmazivanje i sam promer ležaja je bio veći.

Izvor: eco-torque.co.uk

Sloba

Moje ime je Slobodan. U slobodno vreme volim da provodim vreme tragajuci za zanimljivostima iz automobilskog sveta.